Gå til innhold

Alternativ behandling for migrene.

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid med migrene

Jeg er gravid og mye plaget av både migrene og spenningshodepine.

Som uerfaren når det gjelder alternativ behandling, er det vanskelig å vite hvor man skal begynne.

Det jo begrenset hvor mye man har tid/råd til å prøve og feile, selv om jeg selvfølgelig regner å måtte bruke litt tid/penger på å finne det beste for meg.

Noen tips om hvor jeg kan begynne?

Jeg er i begynnelsen av 2. trimester dersom det har noe å si.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16631-alternativ-behandling-for-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var svært plaget av migrene under mitt svangerskap, og hadde god hjelp av en mikstur som heter MigraBalm. Det er en gammel samisk folkemedisin som du får kjøpt i helsekostbutikk. Miksturen må tas forebyggende hver dag, glemte jeg den et par dager, var det på'n igjen med migrene. Verdt et forsøk?

Hei, jeg var svært plaget av migrene under mitt svangerskap, og hadde god hjelp av en mikstur som heter MigraBalm. Det er en gammel samisk folkemedisin som du får kjøpt i helsekostbutikk. Miksturen må tas forebyggende hver dag, glemte jeg den et par dager, var det på'n igjen med migrene. Verdt et forsøk?

... og så hadde jeg veldig god erfaring med akupunktur! Var innlagt pga gastroenteritt og hadde følgelig liten nytte av migrabalmen, en jordmor satte nåler i ørene og issen min, og det hjalp utrolig godt.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære optimist.

Hva inneholder denne?

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Gravid.

Som gravid bør du være tilbakeholden med alt du inntar av urter etc, og hvis du overveier akupunktur bør du gå til en med godkjent utdannelse (minst 3 år og medlem i et stort forbund). Jeg ville nok anbefale aromaterapi med akupressur som gir en dyp og god avslapning. Dette virker vanligvis bra mot spenningshodepine og kan forebygge migrene.

Kjære optimist.

Hva inneholder denne?

Avskrift fra flasken:

"Inneholder 100 ml av følgende urteekstrakter:

Planteantioksydanter (flavon glycosider) og naturlige tanninkomponenter fra urter og bærekstakter. Tilsatt aqua purifica, glykose, honning, eplekonsentrat, kaliumsorbat 0,1%, natrium benzoat 0,1%."

Mer er det ikke, det står ikke opplyst hvilke urter og bær som er brukt. Men jeg forhørte meg grundig i helsekostbutikken, og det skulle ikke være forbundet med noen som helst å risiko å bruke dette middelet under svangerskapet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...