Gå til innhold

NHD: Hjelp, hva skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Er jeg gal?

Heisann!

Jeg begynte med Seroxat for litt mer enn 2 måneder siden for hjelp mot en ganske alvorlig panikk-angst lidelse. (Jeg går i tillegg i terapi for angsten og annet..) Dette har fungert utrolig bra, og jeg har gjordt store framskritt. Derimot har

jeg hatt en del ekle opplevelser etter at jeg begynte med seroxat. Det skjer som oftest på kvelden/om natten når jeg forsøker å sove -- Jeg ser som et lys, ofte i form av en sirkel (sol-lignende), som blir raskt sterkere og større og på en måte "eksploderer", og etterpå blinker/"flasher" flere ganger veldig fort. Det hele oppleves som veldig raskt, det tar max et sekund fra jeg ser "lyset", til blinkene er ferdig. Etterpå er jeg alltid helt lys våken, selv om jeg noen ganger har vært på nippet til å sovne (antakelig i hypnagogic state..) når det skjer. (Dette har også skjedd meg når jeg er våken, og ikke har øynene lukket, men som oftest er det når jeg sover eller holder på å sovne).

Det her høres helt hysteriskt ut, jeg vet.. Men det er en veldig ubehaglig opplevelse, og jeg har aldri vært med om noe lignende før. Det føles absolutt ikke som noen drøm (og jeg har vært plaget av mareritt og natt-terror tidligere, så jeg vet hvordan det der fungerer..). Det *føles* som om det skjer noe fysisk i meg, i hodet, men det er vel kanskje bare psykisk?

Kan det være noe galt med meg fysisk, i hodet? Eller bare innbiller jeg meg saker?

Takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166330-nhd-hjelp-hva-skjer-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...