Gå til innhold

vil ikke se anorektikere hver dag!


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Jeg er innlagt på tvang(uten at det er grunnlag for det vel og merke-men jeg har på finurligvis fått papir på at jeg er alvorlig sinnslidende på grunn av at jeg begynte å høre stemmer da jeg slutta på fluanxol, noe jeg aldri hadde gjort FØR jeg fikk den---uansett), avdelingen jeg er på har en "spisegrupp" så jeg må se på spiseforstyrra jenter med tynn perfekt kropp gå i bakken hver eneste dag! Jeg er så pisslei! Jeg synes ærlig talt det er rimelig hårreisende å sette en ex-bulimiker på tvang på en avdelingen der det går spiseforstyrra personer, særlig når denne ex-bulimikeren også har blitt overvektig og feit..ved god hjelp av Zyprexa. Herregud..jeg må se på disse jentene HVER dag, og bare bli minnet om at jeg var tynn og sånn som dem før! Det er et under at jeg ikke har tilbakefall! Faktisk har jeg tilbakefall en god del ganger, men ikke slik at jeg får det igjen... Kun snakk om enkeltepisoder! Har gått ned 13 kg av 20 nå, bare ved å slutte på Zyprexa og gå over til litium. Samt at depresjonene er vekke også så jeg kan trene vekk flesket. Alt i alt ser jeg jævlig bra ut, men jeg er ikke TYNN sånn som DEM!

Jeg blir rasende og særlig ble jeg det da jeg innså hvor mye de gir FAEN når en ikke veier under 50 kg og går i bakken hver dag.

Jeg er aldri på avdelingen, siden jeg verken vil være der og heller ikke trenger være der. Jeg drar rett hjem når jeg står opp og er hjemme eller ilag med venninnene mine og trener er på cafe og ser tv på kvelden før jeg drar tilbake til posten kl 24.00 og legger meg. Ganske latterlig innleggelse spørr du meg... Så var det en dag her, hvor jeg kom tilbake til posten. Jeg var kjempedeppa og sint fordi jeg hadde spist myyyyye og det første synet som møter meg er ei av disse jente ligge på bakken med en pleier rundt seg.. jeg spørr: hva skjer, hvorfor ligger hun der? Det snakker vi om siden! sier pleieren. Haha tenkte jeg. Så gikk jeg på rommet mitt og hentet fire store poser godteri og to 1,5 liter brus og satte meg til rette. Rett utenfor badet og i umiddelbar nærhet til jenta på gulvet og proppa i meg godis. MMMMM...etter på gikk jeg og spydde og de MÅ da bare ha hørt det, herregud de brekningene der må ha hørtes i milsomkrets. Så går jeg tilbake til stolen og spiser resten og drikker. Da kom det faktisk en sykepleier og spurte hvorfor jeg satt der og åt. "Det var action her, så jeg ville følge med på det" sa jeg. "Ja men.. så hvorfor sitter du her enda" Jenta var blitt BÆRT av to personer tilbake til rommet sitt på den tiden. "Nei hvorfor ikke" sa jeg og drakk og rapet høyt omhverandre. Så etterpå når han gikk og jeg var ferdig ba jeg om å få veie meg.

Her har jeg FORTALT at jeg har hatt bulimi før og de tar FAEN ikke et hint, isåfall gir de faen siden jeg ikke er 50 kg og ligger på gulvet i ny og ne. haha...er det rart en får visse tilbakefall da? NEI det er ikke det!

Poenget er da bare at en som meg må da vel få sleppe å se anorektikere gå i bakken hver dag? Jeg kan jo faktisk bli påvirka!

Det samme har skjedd en venninne av meg. Hun måtte dele rom med en dame på 36 kg, som i tillegg kledde av seg foran henne og spurte om hun syntes hun ikke var fin med alle disse beina som stod ut, og hun kunne gjerne lære henne å spy uten å lage en lyd og uten å bruke fingrene. Personalet visste at venninna mi også har hatt sf. Kanskje hadde hun det enda. Men hun veide jo ikke 36 så hun kan vel bare få se på dette og nyte synet, som om man ikke bare vil skrike høyt og slå dem ned!

Jeg vil vekk fra denne plassen, men de sier de kanskje skal oppheve tvangen i JANUAR og det mot at jeg skriver under avtale på at jeg ikke skal skrive meg ut i affekt! Jeg som er helt frisk! Jeg trengte bare LITIUM noe noen kunne gitt meg for veldig mange år siden...hadde en bare giddet utrede liksom...

Men neida de skal sende politiet på meg og alt. Ja værsegod, om de vil sløse på ressurser på dette viset.

Men jeg føler meg som en stor aggresiv psykopat når jeg er på posten, jeg klarer ikke oppføre meg og hater hvordan jeg er der, så jeg kan bare ikke være der herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    6

  • frosken

    4

  • Orio

    2

  • thinkerbell

    1

Mest aktive i denne tråden

Har du noen å snakke med for tiden, trrrish? Du er jo så sint at det renner over for deg, og det kunne kanskje ha hjulpet dersom du pratet med noen og fikk ryddet litt opp i hvorfor du er sinna og på hvem?

Forøvrig er jeg enig i at det neppe er noen god løsning for deg å være på en post med flere anorektikere - særlig fordi en del av dem jo "tvinger" seg til en "omsorg" kanskje også andre kunne ønsket seg, men som man av behandlingsmessige årsaker ikke anser som konstruktivt å gi voksne mennesker.

Bra at litiumen fungerer, men mindre bra at det ikke ser ut som om du er i noen god relasjon til dine behandlere.

Prøv å ta vare på deg selv sinnatagg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppmerksomhetstrengende?

Det ser jo ikke akkurat ut som du blir påvirket så mye av disse anorektikerne siden sitter der og propper i deg med snop og brus.

Du er nok heller litt sykelig sjalu på disse anorektikerne som får den oppmerksomheten du mener du har krav på.

Du får si fra hvis du trenger oppmerksomhet da, ikke utagere på en slik personlighetsforstyrret måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ikke akkurat ut som du blir påvirket så mye av disse anorektikerne siden sitter der og propper i deg med snop og brus.

Du er nok heller litt sykelig sjalu på disse anorektikerne som får den oppmerksomheten du mener du har krav på.

Du får si fra hvis du trenger oppmerksomhet da, ikke utagere på en slik personlighetsforstyrret måte.

Ja, og med det viste du akkurat hvor langt tankerekkene dine greier å strekke seg? *ler*

For det første har jeg ikke personlighetsforstyrrelser.:) For det andre blir man påvirket når man får tilbakefall av BULIMI der man spiser og spyr. Det gjør forresten også disse jentene innimellom slaga.

Og det dreier seg ikke om oppmerksomhet i det hele tatt, men mange med snever tankegang klarer ikke se lenger enn til det. Når en er blitt overvektig av medisiner, er ex-bulimiker og må se på mennesker en blir misunnelig på hver dag, så er det lett å vende tilbake til gamle synder. Men du prøvde vel å provosere. Alt vel,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal klage til kontrollkommisjonen. Det høres ikke ut som det er bra for deg å være der. Og hva er egentlig poenget når du bare sover der? Kunne du ikke fått like bra oppfølging hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ikke akkurat ut som du blir påvirket så mye av disse anorektikerne siden sitter der og propper i deg med snop og brus.

Du er nok heller litt sykelig sjalu på disse anorektikerne som får den oppmerksomheten du mener du har krav på.

Du får si fra hvis du trenger oppmerksomhet da, ikke utagere på en slik personlighetsforstyrret måte.

Hæ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Victoria81

Det jeg synes at du skal gjøre hvis du ikke vil være innlagt på tvang, er å ta kontakt med for "kontrollkommunisjonen" og klage på at du er innlagt på tvang..

Hvorfor tar du ikke det opp med din faste behandler på posten din, og spør om du kan bytte om til en annen avdeling fordi du blir mer påvirket av negativ retning av alle de tynne jentene som er på samme avdeling som deg..

Det må da finnes andre avdelinger på det psykiatriske sykehuset som du er på, som jobber mot andre hovedgrupper av problemer enn spiseforstyrrelser...

Uansett vil jeg si til deg at jeg var slank selv i en periode og la på meg ca.15kg av den samme medisinen som deg.. Så jeg skjønner deg veldig godt at du ikke synes at det er morsomt å legge på deg av de medisinene som du bruker.

Jeg tok da det opp med min behandler der hvor jeg forklarte at jeg mislikte sterkt de bivirkningene som medikamentet ga, for eks. bivirkning. Det endte med at vi trappet ned medikamentet sammen og jeg begynte evt. på et annet medikament med færre bivirkninger...

Kanskje det kan være en fordel for deg å ta det opp og si at du ikke er noe særlig begeistret for bivirkninger av medikamentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppmerksomhetstrengende?

Det ser jo ikke akkurat ut som du blir påvirket så mye av disse anorektikerne siden sitter der og propper i deg med snop og brus.

Du er nok heller litt sykelig sjalu på disse anorektikerne som får den oppmerksomheten du mener du har krav på.

Du får si fra hvis du trenger oppmerksomhet da, ikke utagere på en slik personlighetsforstyrret måte.

Provosere jeg? neeei..

Vil bare få deg til å åpne øynene litt.

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å gå rundt å se syltynne mennesker når en ikke er fornøyd med sin egen kropp. Det er måten du reagerer på her som får meg til å tro at du personlighetsforstyrret.

type ustabil pf/histronisk(hysterisk) pf. Men du er sikkert uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Provosere jeg? neeei..

Vil bare få deg til å åpne øynene litt.

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å gå rundt å se syltynne mennesker når en ikke er fornøyd med sin egen kropp. Det er måten du reagerer på her som får meg til å tro at du personlighetsforstyrret.

type ustabil pf/histronisk(hysterisk) pf. Men du er sikkert uenig.

Og jeg har en venninne som nettopp fikk vite at hun er lett psykisk utviklingshemmed. Du minner litt om henne, der du ikke klarer å skjønne ting lenger enn til at ting må dreie seg om oppmerksomhet, der du tråkker på mennesker og forteller personer som har/hatt sf at de "trøkker i seg mat", er oppmerksomhetssyke og personlighetsforstyrret.

Prøv å ikke reager på en slik lett psykisk utviklingshemmed måte :-)

Igjen, jeg har ikke pf... Jeg trodde det faktisk sjøl, før! Men nei...aldri fått en slik diagnose. (Unntatt en annen en, da jeg var 11, men den ble forandret etter fire mnd, da psykologen fant ut at jeg bare var i puberteten hahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppmerksomhetssyk?

Og jeg har en venninne som nettopp fikk vite at hun er lett psykisk utviklingshemmed. Du minner litt om henne, der du ikke klarer å skjønne ting lenger enn til at ting må dreie seg om oppmerksomhet, der du tråkker på mennesker og forteller personer som har/hatt sf at de "trøkker i seg mat", er oppmerksomhetssyke og personlighetsforstyrret.

Prøv å ikke reager på en slik lett psykisk utviklingshemmed måte :-)

Igjen, jeg har ikke pf... Jeg trodde det faktisk sjøl, før! Men nei...aldri fått en slik diagnose. (Unntatt en annen en, da jeg var 11, men den ble forandret etter fire mnd, da psykologen fant ut at jeg bare var i puberteten hahaha)

Hvem som er mest utviklingsforstyrret her kan vel i høyeste grad diskuteres. Imidlertid har jeg selv anoreksi og liker ikke at folk som er tjukkere enn meg tråkker på meg..noe du gjør. Se å ha dæ vekk din pøbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hvem som er mest utviklingsforstyrret her kan vel i høyeste grad diskuteres. Imidlertid har jeg selv anoreksi og liker ikke at folk som er tjukkere enn meg tråkker på meg..noe du gjør. Se å ha dæ vekk din pøbel.

hehe:) hadde nok rett i mine mistanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Hvem som er mest utviklingsforstyrret her kan vel i høyeste grad diskuteres. Imidlertid har jeg selv anoreksi og liker ikke at folk som er tjukkere enn meg tråkker på meg..noe du gjør. Se å ha dæ vekk din pøbel.

Det var vel ikke anorektikerne hun var sur på. Trodde hele poenget var at hun ikke ville være innlagt og at hvis hun måtte være det, så ville hun helst være på et sted hun følte at hun ikke ble verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svar til oppmerksomhetstrengende

Hvem som er mest utviklingsforstyrret her kan vel i høyeste grad diskuteres. Imidlertid har jeg selv anoreksi og liker ikke at folk som er tjukkere enn meg tråkker på meg..noe du gjør. Se å ha dæ vekk din pøbel.

Hvis du har anoreksi, burde du også skjønne at hun sliter med maten...

Du tror vel at du kanskje er ganske pen selv du selv om du antageligvis er veldig tynn...

Mer har jeg ikke å si om den saken, men hvis du sliter med anorexi burde du ha skaffet deg hjelp selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Victoria81

Det var vel ikke anorektikerne hun var sur på. Trodde hele poenget var at hun ikke ville være innlagt og at hvis hun måtte være det, så ville hun helst være på et sted hun følte at hun ikke ble verre.

Jeg tror at du har et poeng der, men hvorfor kan ikke Trrrish spørre sin behandler om det finnes andre avdelinger på sykehuset hun er innlagt på som hun kan bytte over til...

Siden hun ikke trives på den avdelingen hun er på. Regner da med at det sykehuset hun er innlagt på har flere lukket avdelinger enn bare en avdeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fordommer finnes det ennå

Hvem som er mest utviklingsforstyrret her kan vel i høyeste grad diskuteres. Imidlertid har jeg selv anoreksi og liker ikke at folk som er tjukkere enn meg tråkker på meg..noe du gjør. Se å ha dæ vekk din pøbel.

Når du har anorexi og er tynn, må du også regne med at folk ser på deg som svært syk og behandlingstrengende...

Noe som dem antageligvis gjør med Trrrish også siden hun reagerer slik som hun gjør...

Som du antageligvis ikke har skjønt, så finnes det dessverre mange mennesker som har fordommer mot folk som sliter psykisk... Så på det området har ikke samfunnet forandret seg så mye på mange år...

Vil også legge til at jeg selv sliter psykisk, men du bør være klar over at selv om vi er i år 2004, så er ikke verden fri for fordommer mot oss som er psykisk syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lille sinte troll.

Jeg fatter ikke hvorfor du er innlagt og skjoenner godt at du vil til helvete ut derifra. Jeg skjoenner ogsaa at det faktisk er mulig aa bli paavirket av medpasienter, men her har du et ansvar selv ogsaa trrrish! Kan du ikke banke litt vett inn i hodet paa disse behandlerene dine? Forsoek bare aa gjoere det paa en konstruktiv maate.

god hilsen fra bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Det var vel ikke anorektikerne hun var sur på. Trodde hele poenget var at hun ikke ville være innlagt og at hvis hun måtte være det, så ville hun helst være på et sted hun følte at hun ikke ble verre.

TAKK en som faktisk skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert mange gode grunner til å være sint og frustrert.

Men tror du du kan klare å håndtere det litt mer konstruktivt, og kanskje litt mer voksent, i forhold til psykehuset.

De tingene du forteller du gjør, styrker ikke akkurat dine muligheter til å bli lyttet til og tatt på alvor.

Greier du å stoppe deg selv litt og forsøke å være litt mer taktisk i forhold til det du ønsker å formidle og det du føler du har behov for.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vel vel vel

Og jeg har en venninne som nettopp fikk vite at hun er lett psykisk utviklingshemmed. Du minner litt om henne, der du ikke klarer å skjønne ting lenger enn til at ting må dreie seg om oppmerksomhet, der du tråkker på mennesker og forteller personer som har/hatt sf at de "trøkker i seg mat", er oppmerksomhetssyke og personlighetsforstyrret.

Prøv å ikke reager på en slik lett psykisk utviklingshemmed måte :-)

Igjen, jeg har ikke pf... Jeg trodde det faktisk sjøl, før! Men nei...aldri fått en slik diagnose. (Unntatt en annen en, da jeg var 11, men den ble forandret etter fire mnd, da psykologen fant ut at jeg bare var i puberteten hahaha)

Du reagerer på en slik måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...