Gå til innhold

Angst

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med Efexor for over 2 måneder siden av egen vilje og syntes det går meget bra. Det er flere dårlige dager og gode men allikevel. På depresjonstest skoret jeg allikevel høyt. Har istede den siste tiden tatt en del sobril og sovetabletter. Hvorfor vet jeg nesten ikke. Men sover dårlig om natta og er urolig, for hva som måtte komme og skje. Min angst og depresjon har en årsakssammenheng. Er derfor redd for hva som skjer når det blir rettssak og mer ifra de kanter. Bør jeg fortsette som før, eller er det forhåndsregler som noen kan gi meg.

Er det angst eller er det frykt. Lider også av noe sosial angst, trivest best hjemme alene. Dette ble bare rot, men det er slik jeg er for tiden, men som person er jeg en nøye og kanskje noe perfeksjonist. Jeg er for tiden kaos og vet ikke hva jeg vil og ikke vil, kan, bør, skal osv.... Noen råd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166391-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med en rettsak i vente kan du nesten ikke regne med at det blir "lettere", ihvertfall ikke paa en stund. Med angsten som foelgesvenn ligger du lagelig til for en depresjon. Hvorfor kuttet du ut efexor? bivirkninger? ville det ikke vaert mer gunstig om du oppsoekte behandling istede for det du driver med naa..? Eller hur? Du skriver at angsten har en aarsak og da ville jeg tro at det muligens kunne hjelpe noe aa dele det du strever med.

haaper du finner en loesning paa dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166391-angst/#findComment-1085674
Del på andre sider

Høres ikke ut som dette var noe bra tidspunkt for å kutte ut efexor. At du skårer høyt på depresjonstester skulle tvert i mot på at du trenger dem. Angst og søvnproblemer kan også være symptomer/følger av depresjon. Det kan, etter min erfaring, også overdreven grubling være. Skjønner godt at du er bekymret og har mye å tenke på, med "trusselen" om en rettssak hengende over deg. Det er bare naturlig. Men hadde det ikke vært godt å kunne slippe til andre tanker innimellom?

Tror heller ikke det er lurt å kutte ut/trappe ned på meidisiner i en vanskelig periode av livet. Selv om problemene kommer utenfra. I en slik situasjon har du vel god bruk for den hjelpen du får av medisiner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166391-angst/#findComment-1086032
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...