Gå til innhold

Brannmurfinurligheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et luksusspørsmål, da det ikke ligger noen problemer bak. Jeg bare lurer...

Jeg brukte tidigere ZoneAlarm brannmur, og fikk da jevnlig spørsmål om å tillate programmer å komme i kontakt med internett. På tross av at jeg var ganske restriktiv, avslørte Symantecs sikkerhetssjekk et par mindre sikkerhetsrisikoer.

Da jeg installerte Win XP Service Pack 2, valgte jeg å benytte den medfølgende brannmur i stedet for ZA.

Med Win-brannmuren har jeg aldri fått noen tilsvarende spørsmål som for ZA, og en skulle kanskje derfor tro at den var nokså "slipphendt". Men tilsvarende sikkerhetssjekk som ved bruk av ZA, avslører ingen sikkerhetshull overhodet.

Ingen ting bedre enn det, selvsagt. Men er det ikke litt rart da?

Skrevet

Kommer an på hvilke "sikkerhetsrisikoer" det er som ble rapportert.

Skrevet

Kommer an på hvilke "sikkerhetsrisikoer" det er som ble rapportert.

Ved sikkerhetssjekken (når ZA ble brukt) ble det markert at Browser Privacy Scan var "At Risk", med følgende opplysning: "You are at risk of exposing your Web browsing history to other Web sites that you visit."

Ellers var det forholdet at Win-brannmuren aldri spør om programmer kan få kontakt med internett, jeg stusset over. Men ved nærmere "studium" ser jeg det angis at at brannmuren

blokkerer alle eksterne kilder fra å koble til datamaskinen, unntatt følgende:

Fil- og skrivertildeling.

Fjernhjelp.

Innkommende VPN-tilkoblinger (L2TP og PPTP).

IP-sikkerhet (IPsec-

IKE).

Så da var det kanskje ikke så mystisk likevel da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...