Gå til innhold

Halv skatt på trygda i desember?

Anbefalte innlegg

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Er det noen som vet om det er halv skatt i desember på rehabiliteringspenger??

Gjest Skuffet jeg også
Skrevet

Tror ikke det nei! Jeg har tidsbegrenset ufør, som beregnes som rehab., og jeg fikk samme nettobeløp iallefall.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Tror ikke det nei! Jeg har tidsbegrenset ufør, som beregnes som rehab., og jeg fikk samme nettobeløp iallefall.

Men det er ikke utbetaling av desember-trygda før 15. desember vel?

Gjest Skuffet jeg også
Skrevet

Meg som surrer selvfølgelig! Det ER halv skatt. Kikket på utbetalingsslippem fra i fjor, da jeg hadde rehb., og det var halv skatt.

Skrevet

Jeg får ikke skatt i det hele tatt i desember men jeg har varig ufør.

Gjest Du kan vel ikke ha tidsbegrenset uførestønad du?
Skrevet

Du har ikke tidsbegrenset uførestønad du eller?

Utbetalingen for folk som har tidsbegrenset uførestønad er jo ikke før den 16 desember..

Har også tidsbegrenset uførestønad slik som deg, og har fått beskjed av trygdekontoret at jeg får utbetalingen i desember skattefritt.. Jeg spurte saksbehandleren min angående dette...

Har også særfradrag på skatten... Rart at det skal være så stor forskjell på folk som har tidsbegrenset uførestønad

Gjest Til en - to - tre - 4
Skrevet

Men det er ikke utbetaling av desember-trygda før 15. desember vel?

Når du har tidsbegrenset ufør er utbetalingen den 16 desember..Skattefritt...

Hvis du har rehabiliteringspenger, er utbetalingen den 15 desember...Halv skatt i desember

Attføringen er det også halv skatt på,men da får du utbetalingen hver 14 dag...Hadde attføring i fjor da ble det trukket halv skatt den første lønningen...

De som har varig ufør har fått utbetalingen sin i dag den 10 desember..Skattefritt..

Gjest Skuffet jeg også
Skrevet

Du har ikke tidsbegrenset uførestønad du eller?

Utbetalingen for folk som har tidsbegrenset uførestønad er jo ikke før den 16 desember..

Har også tidsbegrenset uførestønad slik som deg, og har fått beskjed av trygdekontoret at jeg får utbetalingen i desember skattefritt.. Jeg spurte saksbehandleren min angående dette...

Har også særfradrag på skatten... Rart at det skal være så stor forskjell på folk som har tidsbegrenset uførestønad

Hvis du ser det andre innlegget mitt, så fant jeg ut at det var halv skatt i desmeber. Fikk det i fjor da jeg hadde rehab. Surra med månedene bare!

Jeg har tidsb.ufør ja, og får særfrag jeg også, men dette er første året, så det gjelder først fra neste selvangivelse.

Mener du at DU får null skatt i desember altså? Gikk bare ut ifra at rehab. og t.b.ufør var det samme jeg, siden det beregnes på samme måten.

Skrevet

Hvis du ser det andre innlegget mitt, så fant jeg ut at det var halv skatt i desmeber. Fikk det i fjor da jeg hadde rehab. Surra med månedene bare!

Jeg har tidsb.ufør ja, og får særfrag jeg også, men dette er første året, så det gjelder først fra neste selvangivelse.

Mener du at DU får null skatt i desember altså? Gikk bare ut ifra at rehab. og t.b.ufør var det samme jeg, siden det beregnes på samme måten.

Det høres litt merkelig ut det du nevner angående tidsbegrenset uførestønad... Er du virkelig sikker på at du har den ytelsen?

Gjelder ikke særfradraget ditt det første året du har fått innvilget tidsbegrenset uførstønad? Det hørtes da rart ut...

Jeg fikk særfradrag fra den første måneden da jeg søkte på tidsbegrenset uførstønad, men måtte bare melde i fra til ligningskontoret...

Mener du at DU får null skatt i desember altså?

Svar:

I følge min saksbehandler så er min utbetaling av tidsbegrenset uførestønad skattefritt i desember måned.... Det var i allefall det hun nevnte...

Dessuten kommer ikke pengene mine før neste torsdag den 16 desember, så vi får da se om det er riktig som saksbehandleren min sier at jeg får skattefritt da..

Har selv lest at tidsbegrenset uførestønad regner ut i fra omtrent de samme reglene som rehab.penger, men det varierer visst etter hvert fylke...

Det spørs jo hvor mange % ytelse du har... Jeg har 100 % tidsbegrenset uførestønad.

Gjest Skuffet jeg også
Skrevet

Det høres litt merkelig ut det du nevner angående tidsbegrenset uførestønad... Er du virkelig sikker på at du har den ytelsen?

Gjelder ikke særfradraget ditt det første året du har fått innvilget tidsbegrenset uførstønad? Det hørtes da rart ut...

Jeg fikk særfradrag fra den første måneden da jeg søkte på tidsbegrenset uførstønad, men måtte bare melde i fra til ligningskontoret...

Mener du at DU får null skatt i desember altså?

Svar:

I følge min saksbehandler så er min utbetaling av tidsbegrenset uførestønad skattefritt i desember måned.... Det var i allefall det hun nevnte...

Dessuten kommer ikke pengene mine før neste torsdag den 16 desember, så vi får da se om det er riktig som saksbehandleren min sier at jeg får skattefritt da..

Har selv lest at tidsbegrenset uførestønad regner ut i fra omtrent de samme reglene som rehab.penger, men det varierer visst etter hvert fylke...

Det spørs jo hvor mange % ytelse du har... Jeg har 100 % tidsbegrenset uførestønad.

Jeg HAR tb ufør, ingen tvil om det. Særfradraget blir jo fordelt via selvangivelsen.Siden jeg fikk ufør i vår, så vil jo ikke det få virkning før vi fører selvangivelse for 2004.

Høres ut som om du snakker om en fradragsytelse du får utbeltalt hver måned?

Skrevet

Jeg HAR tb ufør, ingen tvil om det. Særfradraget blir jo fordelt via selvangivelsen.Siden jeg fikk ufør i vår, så vil jo ikke det få virkning før vi fører selvangivelse for 2004.

Jeg fikk innvilget tidsbegrenset uførestønad i april 2004 i år...

Jeg fikk beskjed at jeg har rett til særfradrag på selvangivelsen og at det gjaldt fra den første måneden som jeg søkte tidsbegrenset uførestønad... Det sa både t.kontoret og ligningskontoret til meg...

Du har rett i at særfradraget fordeles på selvangivelsen, men jeg fikk beskjed om at det ble trukket fra selvangivelsen for 2004 som vi førte i år...

Det kan enten gjøres på den måten eller at jeg betaler mindre skatt hver måned pga jeg har tidsbegrenset uførestønad pga jeg har særfradrag på skatten..

Jeg får ikke utbetalt for fradragytelse for hver måned, men jeg betaler mindre skatt hver måned fordi jeg har særfradrag på skatten... pga jeg går på tidsbegrenset uførestønad...

Skrevet

Eller at du kan gå til ligningskontoret og si at du har tidsbegrenset uførestønad.. Så blir du trukket mindre i skatt hver måned i stedet for å få gjort opp særfradraget etter helt år..

Gjest Skuffet jeg også
Skrevet

Jeg fikk innvilget tidsbegrenset uførestønad i april 2004 i år...

Jeg fikk beskjed at jeg har rett til særfradrag på selvangivelsen og at det gjaldt fra den første måneden som jeg søkte tidsbegrenset uførestønad... Det sa både t.kontoret og ligningskontoret til meg...

Du har rett i at særfradraget fordeles på selvangivelsen, men jeg fikk beskjed om at det ble trukket fra selvangivelsen for 2004 som vi førte i år...

Det kan enten gjøres på den måten eller at jeg betaler mindre skatt hver måned pga jeg har tidsbegrenset uførestønad pga jeg har særfradrag på skatten..

Jeg får ikke utbetalt for fradragytelse for hver måned, men jeg betaler mindre skatt hver måned fordi jeg har særfradrag på skatten... pga jeg går på tidsbegrenset uførestønad...

Da er det forskjellig praksis fra kommune til kommune i så fall. Jeg har det svart på hvitt i et brev fra ligningskontoret at det ikke hadde innvirkning før på dette års selvangivelse.

Gjest du kan vel ikke ha tidsbegrenset uførestønad
Skrevet

Da er det forskjellig praksis fra kommune til kommune i så fall. Jeg har det svart på hvitt i et brev fra ligningskontoret at det ikke hadde innvirkning før på dette års selvangivelse.

Jeg bare leste nettet på t.etatens no sine sider og der stod det at jeg hadde særfradrag på skatten pga j er tidsbegrenset..

Dra da ned til ligningskontoret hvor dem sa at jeg kunne enten la skattetrekket mitt stå nå, eller at jeg kunne sette det ned slik at jeg ble kun trukket det som var nødvendig i at jeg ble trukket i skatt av...

Da valgte jeg det siste i stedet for å vente til at jeg fikk oppgjøret for 2004 i neste år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...