AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Jeg har inntrykk av at det ikke var vanlig i det hele tatt på den tiden. Hvordan var det hjemme hos deg? Mine foreldre snakket aldri om følelser. Det har fulgt meg til langt inn i voksenlivet. Jeg har ikke hatt språk for å kunne uttrykke meg. Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. april Skrevet 11. april Jeg legger du i det å snakke om følelser ? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Nicklusheletida skrev (11 minutter siden): Jeg legger du i det å snakke om følelser ? Det var veldig krøkkete skrevet. Ja, det mener jeg. Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Aldri. Man snakket ikke om sånt i gamle dager. Anonymkode: cf8ca...b42 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Aldri. Man snakket ikke om sånt i gamle dager. Anonymkode: cf8ca...b42 Da var det jeg også trodde. Hvordan har det påvirket deg? Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april 14 minutes ago, AnonymBruker said: Da var det jeg også trodde. Hvordan har det påvirket deg? Anonymkode: 5d7b3...70c Umulig å vite. Anonymkode: cf8ca...b42 0 Siter
Grendel Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har inntrykk av at det ikke var vanlig i det hele tatt på den tiden. Hvordan var det hjemme hos deg? Mine foreldre snakket aldri om følelser. Det har fulgt meg til langt inn i voksenlivet. Jeg har ikke hatt språk for å kunne uttrykke meg. Anonymkode: 5d7b3...70c Det er ikke for å være vanskelig, men kan du komme med noen eksempler på hva du mener? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Umulig å vite. Anonymkode: cf8ca...b42 Har du barn? Eventuelt hvordan har du møtt de og snakket med de om følelser? Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april 2 minutes ago, AnonymBruker said: Har du barn? Eventuelt hvordan har du møtt de og snakket med de om følelser? Anonymkode: 5d7b3...70c Nei. Jeg snakker aldri om følelser. Anonymkode: cf8ca...b42 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Grendel skrev (Akkurat nå): Det er ikke for å være vanskelig, men kan du komme med noen eksempler på hva du mener? Jeg mener bare at jeg som person ikke har klart å sette ord på mine følelser i stor grad. Manglende erfaringer med å sette ord på har preget meg og gjør det fremdeles. Jeg skammer meg veldig om jeg feks forteller noen hvordan jeg egentlig har det. Da jeg vokste opp kunne det oppstå vanskelige situasjoner hjemme. Vi er flere søsken. Disse situasjonene ble aldri tatt opp/diskutert/snakket om. Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var veldig krøkkete skrevet. Ja, det mener jeg. Anonymkode: 5d7b3...70c Ja, det er sant Skulle skrive noe annet og ombestemte meg, så ble det bare tull. Men hva mener du med å snakke om følelser ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Nicklusheletida skrev (23 minutter siden): Ja, det er sant Skulle skrive noe annet og ombestemte meg, så ble det bare tull. Men hva mener du med å snakke om følelser ? Jeg mener bla det å bli validert/få følelser anerkjent. Også det at om som barn står i en vanskelig situasjon så kan feks en mamma si; jeg ser at du har det vondt/vanskelig nå. Kom her så prater vi litt om det. Anonymkode: 5d7b3...70c 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg mener bla det å bli validert/få følelser anerkjent. Også det at om som barn står i en vanskelig situasjon så kan feks en mamma si; jeg ser at du har det vondt/vanskelig nå. Kom her så prater vi litt om det. Anonymkode: 5d7b3...70c Jeg har gjort det med mine barn. Jeg kan ikke huske at mine foreldre gjorde det. Jeg kan bare huske at blåsemetoden ble hyppig brukt at min mor. Hvis jeg slo meg, blåste hun på og det gikk over. Hun kunne også stå innedørs og blåse gjennom vinduet mens jeg var utendørs. Jeg har ikke tatt noen skade av det, tror jeg. Det plager meg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har inntrykk av at det ikke var vanlig i det hele tatt på den tiden. Hvordan var det hjemme hos deg? Mine foreldre snakket aldri om følelser. Det har fulgt meg til langt inn i voksenlivet. Jeg har ikke hatt språk for å kunne uttrykke meg. Anonymkode: 5d7b3...70c Det gjorde vi rett som det var. Jeg opplever heller ikke at det var noe uvanlig å snakke om eller å praktisere. Anonymkode: e0ef7...032 0 Siter
Glitter Skrevet 12. april Skrevet 12. april Min far gjorde ikke det, men min mor gjorde det tror jeg. 0 Siter
Grendel Skrevet 12. april Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg mener bla det å bli validert/få følelser anerkjent. Også det at om som barn står i en vanskelig situasjon så kan feks en mamma si; jeg ser at du har det vondt/vanskelig nå. Kom her så prater vi litt om det. Anonymkode: 5d7b3...70c Ikke så mye. Jeg tror holdningen var litt mer at man må ta seg sammen og gjøre noe med problemet. Litt mindre å validere følelser. De gav mye støtte og ros. Moren min hadde (og har fortsatt) en fin regel om å aldri avvise barn. Aldri si "æsj, du må vaske hendene" hvis noen vil sitte i fanget f.eks. 0 Siter
LGLG Skrevet 12. april Skrevet 12. april Det ble ikke snakket om følelser. De fleste følelser var ikke lov å ha, bortsett fra å være glad. Alle andre følelser ble slått hardt ned. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april Skrevet 12. april LGLG skrev (10 minutter siden): Det ble ikke snakket om følelser. De fleste følelser var ikke lov å ha, bortsett fra å være glad. Alle andre følelser ble slått hardt ned. Hvordan har det påvirket deg? Anonymkode: 5d7b3...70c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april Skrevet 12. april Nei, prøvde noen ganger, men ble ikke møtt på en måte som gjør meg trygg til å gjøre det igjen. Anonymkode: 6523c...909 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.