Gå til innhold

Omskolering en annen plass??

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg skal kanskje i gang med omskolering. Skal til legen i denne uka, han skal vurdere dette sammen med tr.kontor regner jeg med..)

Jeg har vært i full jobb i 4 år.

Bør over i en annen jobb.

Men jeg har store ønsker om å flytte hjem. Går dete an? Kan jeg få omskolering i en annen kommune, eller må den taes der jeg bor pr dato?

Hva får jobben min beskjed om dersom det blir omskolering?? Må jeg da si opp den, eller sier atetat eller lege eller noen andre i fra?

Ønsker å være sykemeldt kortes mulig tid. Ønsker meg jobb, men kan ikke være i den jeg har.

Så det jeg altså lurte på var:

*Må jeg omskoleres her jeg er nå, eller kan saken min flyttes til en annen kommune/fylke.

*Må jeg si opp jobben, eller gr andre beskjed om at jeg bør omskoleres til de?? Når får de evnt beskjed? (De er jo avhenig av å sette inn andre. De er egentlig meget avhengning av meg på jobben. Har egen pasienter...)

*Får jeg penger under omskoleringen? (Dersom legen og tr kontoret mener omskolering er det beste. Men han har sagt det på forrige time.)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166488-omskolering-en-annen-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omskolering som man bruker i dag er vel attføring, og det tar aetat seg i sin helhet av (ble overført fra trygdekontoret/aetat til aetat ved nyttår eller noe sånt).

Den kan du gjøre der det passer deg best, men er jo avhengig av at det er et tilbud for det nye du skal lære dit du skal dra.

Dersom du uansett ikke skal tilbake til din gamle arbeidsgiver er det du som må si opp jobben din. Dersom du tror du kan jobbe hos samme arbeidsgiver med ditt nye yrke (etter omskolering), kan du jo diskutere saken med arbeidsgiver.

Du kan lese om attføring her:

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=723

Omskolering som man bruker i dag er vel attføring, og det tar aetat seg i sin helhet av (ble overført fra trygdekontoret/aetat til aetat ved nyttår eller noe sånt).

Den kan du gjøre der det passer deg best, men er jo avhengig av at det er et tilbud for det nye du skal lære dit du skal dra.

Dersom du uansett ikke skal tilbake til din gamle arbeidsgiver er det du som må si opp jobben din. Dersom du tror du kan jobbe hos samme arbeidsgiver med ditt nye yrke (etter omskolering), kan du jo diskutere saken med arbeidsgiver.

Du kan lese om attføring her:

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=723

Ok!

Tusen tusen takk!

Og takk for flott link.:))

Klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...