Gå til innhold

Vaskepulver i oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel av noe annet, brukte jeg vaskepulver (til klær) da jeg satt på oppvaskmaskinen i stad.

Er dette absolutt ikke å anbefale, eller går det greit i nødsfall?

Skrevet

Det synes jeg høres fullstendig tåpelig ut.

Å? Hva var så tåpelig med det?

Hadde ikke oppvaskmiddel i det hele tatt, så tok det første og beste jeg kom på. Er dessverre ingen husmor foreløpig..

Noen forslag til hva jeg skulle brukt i stedet?

Skrevet

Hadde ikke oppvaskmiddel i det hele tatt, så tok det første og beste jeg kom på. Er dessverre ingen husmor foreløpig..

Jeg ville ha ventet til jeg hadde fått kjøpt inne riktig vaskemiddel

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Har det gått til helvete med maskinen nå?

Det kan det nemlig gjøre. Men kanskje dette er en spøk?

Gjest vasker'n
Skrevet

Ventet med å starte maskinen til du har vært i butikken, eller vasket opp for hånd.... hvis du har Zalo i huset da...

Skrevet

Har det gått til helvete med maskinen nå?

Det kan det nemlig gjøre. Men kanskje dette er en spøk?

Er det sant? Kanskje jeg plutselig sitter uten oppvaskmaskin? Seriøst??

Det går nå, og høres helt normal ut...

HJELP, trodde ikke det var så ille... Tenkte det verste som kunne skje var at serviset ble mer slitt, og at det kanskje satt smak...

Faen! Er som sagt ingen husmor...

Skrevet

Ventet med å starte maskinen til du har vært i butikken, eller vasket opp for hånd.... hvis du har Zalo i huset da...

Har ikke oppvaskmiddel i det hele tatt... Hadde full maskin som jeg måtte få satt på, for vi skal ha gjester ikveld. Ville ikke rukket å få gjort det senere idag, da ting blir ganske hektisk...

Skrevet

Det synes jeg høres fullstendig tåpelig ut.

Er det? Det der hadde jeg også gjort hvis jeg manglet oppvaskmaskinvaskemiddel.

Men nå har jeg ikke oppvaskmaskin, så inntil videre får jeg bare følge med og lære her.

Skrevet

Er det? Det der hadde jeg også gjort hvis jeg manglet oppvaskmaskinvaskemiddel.

Men nå har jeg ikke oppvaskmaskin, så inntil videre får jeg bare følge med og lære her.

Godt å høre at det er en til her inne som er like dum som meg! :) Men man lærer så lenge man lever...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er det sant? Kanskje jeg plutselig sitter uten oppvaskmaskin? Seriøst??

Det går nå, og høres helt normal ut...

HJELP, trodde ikke det var så ille... Tenkte det verste som kunne skje var at serviset ble mer slitt, og at det kanskje satt smak...

Faen! Er som sagt ingen husmor...

"Kanskje jeg plutselig sitter uten oppvaskmaskin"

JA. Et tegn på dette er at maskinen tyter over av skum! Den begynner å fråde.....utover hele kjøkkengulvet.

Men nå er vel også klesvaskepulver lavtskummende, det var godt duu ikke tok Zalo.

Da kan maskinen bli ødelagt. Gamle maskiner lot seg reparere.

Men skal se det går bra. Kanskej all maten dere spiser i kveld smaker desssert og parfyme? *LOL*

Gjest at det går an!!!!!
Skrevet

Er du gal -vaskepulver til klær inneholder giftige stoffer som absolutt ikke har noe med kjøkkentøy å gjøre! Verste jeg har hørt noensinne...

Skrevet

Eeh...hva som er så tåpelig med det? Vaskepulveret er for det første giftig, dessuten kan det ødelegge maskinen og det er rett og slett helt på jordet! Hadde vel vært i samme gate å helle på shampoo eller intimvask.

Skrevet

Er du gal -vaskepulver til klær inneholder giftige stoffer som absolutt ikke har noe med kjøkkentøy å gjøre! Verste jeg har hørt noensinne...

Det verste du har hørt? Så ille at du du må være anonym-anonym?

Hva er det med oppvaskmaskinen din som gjør at den ikke skyller ut alt vaskemiddel, tro?

Skrevet

Eeh...hva som er så tåpelig med det? Vaskepulveret er for det første giftig, dessuten kan det ødelegge maskinen og det er rett og slett helt på jordet! Hadde vel vært i samme gate å helle på shampoo eller intimvask.

Nå er vel ikke oppvaskmaskinmiddel heller direkte sundt... Det er jo kjempeetsende og livsfarlig å få i seg det også.

Men jeg hadde nok ikke brukt omo i oppvaskmaskina nei.

Skrevet

Herrejesus som dere krisemaksimerer...

Er oppvaskmaskinvaskemiddel så jævlig sunt i grunnen?

Er ikke SKYLLING en av hovedingrediensene i en oppvaskmaskin?

Er det sannsynlig at oppvaskmaskinen selekterer hva den vil skylle bort?

Skrevet

Herrejesus som dere krisemaksimerer...

Er oppvaskmaskinvaskemiddel så jævlig sunt i grunnen?

Er ikke SKYLLING en av hovedingrediensene i en oppvaskmaskin?

Er det sannsynlig at oppvaskmaskinen selekterer hva den vil skylle bort?

Nå er vel oppvaskmaskinmiddelet laget for å være lett å skylle av glatte ting, mens vaskemaskinpulveret ikke nødvendigvis har den egenskapen siden du vanligvis ikke spiser fra klærne dine :-)

Men jeg ville nok vært mer bekymret for om maskinen tålte bruk av feil pulver.

Gjest glad jeg ikke er din gjest i kveld da
Skrevet

Du burde la den oppvasken få en runde til med pulver for oppvaskmaskin. Det kan sitte rester etter det andre vaskemiddelet. det er forskjell på maskinene og antall programmer/skyllinger og har du en dårlig maskin så ville ikke jeg ha spist av tallerknene osv.

Hos meg så kan det være gjenstridige middagsrester og ikke alltid at dette forsvinner ved første vask så hos meg hadde det ikke fungert ihvertfall.

Gjest rutangis netu
Skrevet

ER det SÅ giftig at det ikke kan skylles ut av fibrene i klær (eller AV hardt poselen og glass) så hadde det nok ikke vært lov å bruke vaskemiddelet!

Skrevet

Jeg tror faktisk at oppvaskmasinpulver er mye giftigere enn klesvaskepulver! En helt annen ting er om det skummer for mye...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...