Gå til innhold

Vaskepulver i oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel oppvaskmaskinmiddelet laget for å være lett å skylle av glatte ting, mens vaskemaskinpulveret ikke nødvendigvis har den egenskapen siden du vanligvis ikke spiser fra klærne dine :-)

Men jeg ville nok vært mer bekymret for om maskinen tålte bruk av feil pulver.

Man behøver ikke lage dette til en SAK. Men det er noe med hysteri-proposjonene...

hare1365380455
Skrevet

Å? Hva var så tåpelig med det?

Hadde ikke oppvaskmiddel i det hele tatt, så tok det første og beste jeg kom på. Er dessverre ingen husmor foreløpig..

Noen forslag til hva jeg skulle brukt i stedet?

Vasket opp for hånd med zalo?

Skrevet

Man behøver ikke lage dette til en SAK. Men det er noe med hysteri-proposjonene...

Når man spør, får man svar.

Skrevet

Maskinen virker fremdeles, og serviset ble da rent! Ikke noe skum heller, så får satse på at alt er som det skal. For sikkerhets skyld vasket jeg alt en gang til - med nyinnkjøpt oppvaskmiddel! :)

Må ærlig innrømme at jeg ikke trodde det var _så_ farlig om jeg brukte vaskepulver, men etter kommentarene her, har jeg jo skjønt at det nærmest er en dødssynd! :)

Da har jeg ihvertfall lært noe nytt i dag!

Skrevet

Maskinen virker fremdeles, og serviset ble da rent! Ikke noe skum heller, så får satse på at alt er som det skal. For sikkerhets skyld vasket jeg alt en gang til - med nyinnkjøpt oppvaskmiddel! :)

Må ærlig innrømme at jeg ikke trodde det var _så_ farlig om jeg brukte vaskepulver, men etter kommentarene her, har jeg jo skjønt at det nærmest er en dødssynd! :)

Da har jeg ihvertfall lært noe nytt i dag!

Kanskje du bør tipse henne som spør i en annen tråd om hvilke temaer som er altfor kontroversielle å ta opp i møtet med nye venner og venninner?

;-)

Skrevet

Når man spør, får man svar.

malun, det er noen som forsøker å spørre DEG om noe, på Meldinger.

Skrevet

malun, det er noen som forsøker å spørre DEG om noe, på Meldinger.

Oh, jeg iler!

Skrevet

"Kanskje jeg plutselig sitter uten oppvaskmaskin"

JA. Et tegn på dette er at maskinen tyter over av skum! Den begynner å fråde.....utover hele kjøkkengulvet.

Men nå er vel også klesvaskepulver lavtskummende, det var godt duu ikke tok Zalo.

Da kan maskinen bli ødelagt. Gamle maskiner lot seg reparere.

Men skal se det går bra. Kanskej all maten dere spiser i kveld smaker desssert og parfyme? *LOL*

Hehehe, zalo ja.....prøvd det ja....

Da jeg var ung og uerfaren og gikk på gymnaset hadde jeg vaskejobb og skulle være vikar på et firma.

Jeg skulle også sette på oppvaskmaskinen.

Jeg hadde aldri brukt en oppvaskmaskin og visste jo ikke hvilket vaskemiddel som skulle være i.

Så jeg tok zalo jeg.....

Jeg vasket kontorene, -så kom en mann løpende......

Det var bare heeeeeelt utroooooolig mye skum inne på det kjøkkengulvet.

Gjett om jeg var flau.

Jeg ble forøvrig aldri mer satt inn som vikar på akkuart det firmaet ;o)

Skrevet

Godt å høre at det er en til her inne som er like dum som meg! :) Men man lærer så lenge man lever...

*lol*

Trøst deg med at jeg også kunne funnet på å gjøre det samme, så impulsiv som jeg er når jeg har en ide....

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hehehe, zalo ja.....prøvd det ja....

Da jeg var ung og uerfaren og gikk på gymnaset hadde jeg vaskejobb og skulle være vikar på et firma.

Jeg skulle også sette på oppvaskmaskinen.

Jeg hadde aldri brukt en oppvaskmaskin og visste jo ikke hvilket vaskemiddel som skulle være i.

Så jeg tok zalo jeg.....

Jeg vasket kontorene, -så kom en mann løpende......

Det var bare heeeeeelt utroooooolig mye skum inne på det kjøkkengulvet.

Gjett om jeg var flau.

Jeg ble forøvrig aldri mer satt inn som vikar på akkuart det firmaet ;o)

hehe.... gøy... det går i høyden også!

Det var ikke jeg som gjorde det,så jeg kunne ha det ekstra morsomt.....*LOL*

Skrevet

Stakkars du fikk jammen mye pepper...

Om det var absolutt umulig å få tak i maskinoppvasksmiddel ville jeg likevel ikke brukt vanlig tøyvaskepulver. I stedet ville jeg ha vasket uten vaskemiddel på det varmeste programmet Det ville bli som å skylle/spyle av oppvasken mange ganger i nesten kokende vann. (Mye varmere enn det som er i krana.) Oppvasken ville da være nærmest sterilisert. Mulig det ville sitte igjen rester noen steder, men dette ville være synlig og du kunne ev. vaske om igjen.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Eeh...hva som er så tåpelig med det? Vaskepulveret er for det første giftig, dessuten kan det ødelegge maskinen og det er rett og slett helt på jordet! Hadde vel vært i samme gate å helle på shampoo eller intimvask.

"dessuten kan det ødelegge maskinen"

Reinspikka tull. Oppvaskmasinen tåler dette like godt som en vaskemaskin - da den er produsert av/med slanger og pumper den også.

Men om man dauer av OMO(?) det kan godt hende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...