Gå til innhold

Hjernen helbreder og vedlikeholder oss.??

Anbefalte innlegg

Hjernen helbreder og vedlikeholder oss.

Kan hjernen helbrede sykdommer ?

Det er mange faktorer som spiller inn på sykdommer og hjernens helbredende virkning, men i et samfunn der uheldigvis mange rammes av sykdommer, både av lettere eller alvorlig art er det et emne en leser alt for lite om, eller blir skrevet lite av. Det er utrolig interessant og lese om menneskets virkemåte, særlig viss du liker kompliserte ting. Jeg mener at leger er for opptatt av medisiner, mulig ikke så rart, de har gått et lang skole i dette. Mange har stor glede av medisiner, men vi kan for lite om dem emosjonelle(Følelsesmessige) påvirkning av kroppen. Alle har hørt at en god latter forlenger livet, og det tror nok de fleste på.

Ordets innvirkning på oss:

Hva sier vi ofte, når vi har glemt noe, ”aldri husker jeg noen ting lenger”, nedlatende til sin egen personlighet. ”Jeg er da alltid så glemsom, jeg da”. ”Ååååh at det går an å bli så dum”, jeg trodde osv. Vi må huske at vår personlighet eller mulig underbevisst ikke har sans for humor, det blir slik som har du hørt det mange ganger nok tror du på det. Mulig det er derfor vi sier ”bank i bordet”, etter vi har sakt noe, slik at det ikke hender oss selv. Et ordtak jeg har hørt er ”grav ikke en grav for andre, du kan selv dette i den”, kanskje det er litt ”fali”.

Viten om hvordan slike emosjoner påvirker helsen, vil jo være nøkkelen til å forebygge mange sykdommer. Vi jobber på spreng med å helbrede mange langt gående sykdommer, i stedet kan vi ta ting vet roten. Giftige emosjoner og stress kan være roten til hjerteinfarkt. Selvfølgelig finnes det mange andre røtter til sykdommer som røyking, alkohol osv, dette er også gift, slik som våre emosjoner, de kan nemlig bli giftige. Skulle ønske det var bare ytre påvirkning som førte til sykdom, da hadde det vært enklere, men dette er å stikke hodet i sanden og håpe på bede vær.

Viljen til å leve:

Viljen til å leve er har enorm betydning for vår helse, dette er jo ingen hokus pokus, der gamle mennesker som mister sin ektefelle gir opp å dør kort tid etter, og som eller har god helse. Dyr sørger seg i hjel etter tapet etter betydningsfulle individer. Jeg undres derfor hvorfor ikke dette er et mer aktuelt tema, i vår nokså opplyste hverdag. Hvorfor dør vi når vi gir opp. Depresjon er vanlig etter tapet på noe kjært, og forskere vet at depresjoner stress og giftige emosjoner hemmer en kjemisk balanse. Er kjemien i balanse er det nok av både t- celler og, hva er det, det heter igjen, makrofager er det tror jeg. Hvor mange slike typer som finnes vet jeg ikke.

…………Legevitenskapen Har i de siste hundre år, fokusert for mye på mennesket som et værende stoff, og ikke helheten som kropp, sjel og ånd……..Noe som burde vekke en tanke. Vi tror kanskje at Helse-Norge i dag, fungerer utmerket i henhold til de ressurser vi har, men det er kanskje fordi vi ”Helse-Norge” ikke vet om noe annet……” Bring Sjel og Ånd inn til det Syke Norge, og da blir også det alternative medisinen akseptert, fordi det meste av sjel og ånd ligger der som upløyd mark..

Skriv ut!!!!!

Ta med på møte å skap en debatt.

Jeg vet det finnes tvilsomme metoder innen alternativ medisin, men gir det oss rett til å fraskrive denne effekt med et menneskelig helhet kropp sjel og ånd??????

Hilsen Primus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16652-hjernen-helbreder-og-vedlikeholder-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære primus1.

Personlig mener jeg avsjelingen av medisinen tok fart med filosofen Descartes som mente at legeme og sjel måtte studeres hver for seg og kirken skulle ha ansvar for sjelen. De siste tiårene har kunnskapen om forholdet mellom kropp og sjel økt betydelig. Innen skolemedisinen er det vokst frem et nytt fagfelt "Psykonevroimmunologi" hvor det er gjort en masse spennende forskning. Innen alternativ medisin har man i bl.a. i USA satset sterkt på såkalte body-mind teknikker og for eksempel meditasjon og avslapningsteknikker er etterhvert godt undersøkt. Mange spennende tverrfaglige prosjekter er startet der skolemedisinen og alternativ medisin samarbeider om å undersøke ulike fenomener og behandlingsteknikker. Her i Norge er vi dessverre litt trege på dette området og forskning på psykologiske faktorer ved kreft har vært lavt prioritert.

Jeg ser at du skriver en liten nedlatende Kjære deg.......Og det kan jeg godta, men si ikke at mange leger er fastkjørt i systemer, hvorfor tar ingen steget og sier, vi må ta et nytt skritt, det må bli mere lønnsomt å forske innen psykologi, da kan vi lettere å forebygge lidelse. Vis jeg sier du kan ha en innerst hunger etter kjærlighet fra venner og familie uten selv og være klar over det, og videre virke uheldig på kropp og sjel........

Hurra for alle leger, jeg er så inderlig glad at dere finns, men tør dere ikke å ta steget, mange av dere hvet at det blir delt ut lykkepiller til gud og hverman, hvor nøye unnersøkes omstendighetene før slike medisiner blir anbefalt, jeg har selv slitt med psykisk sykdom i over 14 år, dere sitter med kompetansen, men vi føler ting på kroppen. Tidligere har jeg hentydet at jeg må gå turer, gjerne lange turer, da legger jeg fra meg noe tanker på veien, istedet for å speede seg opp foran tv, med et lys som blinker 50 kanger i sekundet, viss ikke du har et nyere 100hz tv da, da bildet blir mere flimmerfritt. Men at det påvirker har jeg ikke noe dokumenter å vise til, hva da.......vi begraver den og ta en kjemisk medisin istedet.

Nå må ikke du ta dette personlig for dette handler mere på et psykiatrisk plan en leger, og jeg har truffet leger som er åpne for mange behandlingsformer, men jeg tror mange er redde for å bli sett ned på viss de kommer med alternative naturlige metoder.

Alternativ medisin bygger mye på intuisjon og magefølelse, der en dokumentasjon nærmest må gjøres via forsøk med levende mennesker, jeg sammenligner da naturmedisin som et kunsverk, kanskje krever det ikke så mye og kan virke abstrakt, men gud hvor mange mennesker som syntes det var et praktfult syn. Men ingen vet at denne kunsten var laget på 3 timer. Hadde de vist det hadde kanskje de fleste snudd ryggen. slik kan det virke i den alternative naturlige medisinværden. Så kjære deg stå på.......Og husk jeg har stor respekt for leger, legevitenskap og sykehus, men vi kan ikke stikke hodet i sanden å ikke godta naturens egne krefter.

Vennlig hilsen Primus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...