Gå til innhold

Cipramil og søvnvansker- NHD

Anbefalte innlegg

Er søvnvansker en bivirkning av Cipramil som vil forsvinne etter hvert? Humøret er stigende, men jeg vet kroppen min ikke takler så altfor mange uker uten flere timers søvn om natten. Hadde jeg bare brukt alle de våkne timene til noe fornuftig, som feks å betale regningene:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16654-cipramil-og-s%C3%B8vnvansker-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Fint å høre at cipramil gjør det den skal, for det samme gjør den for meg. Trixet for å bedre søvnkvaliteten, er å bruke Tolvon i tillegg om kvelden, som også er et antidepressive middel.

Ikke nøl med å spørre legen din nesten gang om du kan få Tolvon om kvelden. Den kombinasjonen er veldig bra!

vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipramil gir ikke søvnvansker. På den annen side fremmer det heller ikke god søvn.

Det kan være lurt å gi Tolvon 10-30 mg om kvelden når en har plager slik du beskriver. (jfr. innlegg om antidepressiva som virker av aughii)

Hei

Fint å høre at cipramil gjør det den skal, for det samme gjør den for meg. Trixet for å bedre søvnkvaliteten, er å bruke Tolvon i tillegg om kvelden, som også er et antidepressive middel.

Ikke nøl med å spørre legen din nesten gang om du kan få Tolvon om kvelden. Den kombinasjonen er veldig bra!

vennlig hilsen

Har samme problemet,sovner ca 2-3 og våkner 11-12 sover midagg 17-18.Tips:Ikke drikk kaffe etter kl.19.00!Jeg har brukt tolvon tidligere med god virkning.Har resept på phenergan 10 mg jeg skal prøve i morgen når jeg får trygden.

Sov Godt Hilsen

HHP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...