Gå til innhold

Kan cipralex doseres med 30 mg/døgn?

Anbefalte innlegg

Mannen min skiftet til cipralex for litt over en uke siden (gikk fra 60 mg cipramil til 20 mg cipralex). Han mener han merker en markert bedring i stemningsleiet, men lurer på om han evt. kan øke dosen til 30 mg for å ha litt mer å møte utfordringene med? Er det noe å tape på et slikt forsøk i hans situasjon? Han er høyt dosert på alle andre medikamenter og har muligens noe dårlig opptak pga delvis gastroparese.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166608-kan-cipralex-doseres-med-30-mgd%C3%B8gn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, Cipralex kan doseres med 30 mg.

Jeg er vant til at AD doseres etter effekt, og at frihet fra depresjon er målet.

Jeg er ikke vant med at AD kan brukes for "å ha litt mer å møte utfordringene med". Men her er det muligens mer ord enn realiteter vi diskuterer.

Jeg kan ikke se at det er noe å tape. Skulle det gi uakseptable bivirkninger, kan en jo bare redusere igjen.

Ja, Cipralex kan doseres med 30 mg.

Jeg er vant til at AD doseres etter effekt, og at frihet fra depresjon er målet.

Jeg er ikke vant med at AD kan brukes for "å ha litt mer å møte utfordringene med". Men her er det muligens mer ord enn realiteter vi diskuterer.

Jeg kan ikke se at det er noe å tape. Skulle det gi uakseptable bivirkninger, kan en jo bare redusere igjen.

Takk for svar:-)

Var nok jeg som uttrykte meg litt dårlig. Han er jo langt fra fri fra depresjon/nedstemthet, så poenget mitt var at for å kunne gå gjennom en så eksistensielt vanskelig prosess som han gjør, så er enhver symptomlindring et bidrag til livskvalitet den tiden han lever.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...