Gå til innhold

Livredd for alvorlige sykdommer

Anbefalte innlegg

Hei,Jeg har de siste tre årene slitt noe med angst for at jeg er alvorlig syk. Det har i perioder vært så ille at det har vært vanskelig konsentrere seg om studier og i sosiale sammenhenger. Det har avtatt endel det siste året. Var hos min fastlege og fortalte om problemet, og følte meg noe bedre etter dette.Jeg hadde blod i avføringen en del ganger, det var vel dette som utløste det hele. Men etter at det ble tildels avkreftet at dette ikke var kreft, gikk det en periode, så begynte jeg å bekymre meg for at jeg hadde et dårlig hjerte.Det går til tider utover nattesøvnen og det er ellers ganske irriterende. Jeg føler jeg vet bedre, men når angsten kommer klarer jeg ikke helt å samle meg.I syv år brukte jeg diverse narkotiske stoffer i forbindelse med festing. Blant annet kokain, amfetamin, ekstasy og rohypnol. Fant heldigvis ut til slutt at dette ikke var det livet jeg ville leve, og jeg hadde ingen nevneverdig problemer med å kutte ut. Føler jeg har kommet meg godt videre og er ganske stolt av det. Er i ferd med å fullføre en bachlor nå og utsiktene for jobb er gode. Jeg pleide også å være veldig utadvent og glad. Likte å møte nye mennesker. Nå sliter jeg litt med å se folk i øynene når jeg prater med dem. Det siste gjelder også enkelte folk jeg kjenner. Det jeg lurer på er om mitt tidligere liv er noe av årsaken til angsten jeg har for å dø eller bli alvorlig syk. Samt hvordan jeg kan kvitte meg med den. Jeg liker heller ikke dette at jeg er så usikker på meg selv når jeg prater med folk.Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166658-livredd-for-alvorlige-sykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest plysjdyr - også med helse-angst :)

Det kan vel antakelig komme av fortiden din, men sikkert ikke nødvendigvis. :)

Uansett kan du få behandling for både helse-angsten din og det andre hvis du får en henvisning til psykolog fra en psykiater eller din fastlege.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...