Gå til innhold

Panikkangst og kraftig hjertebank!!!

Anbefalte innlegg

picachu1365380511

Det hele starta med at jeg begynte å lese på nettet om ekstrasystoler.Fant ut at det var dette jeg hadde.Har tatt ultralyd og holter, ingenting galt.Men nå får jeg plutselig anfall hvor jeg blir urolig, og hjertet girer opp i hundre-og-ørti, på null komma niks.Jeg tror hjertet skal stoppe, og har ringt 113 mange ganger.Det hele er som regel over iløpet av 20 minutter.Er så redd hjertet mitt ikke tåler dette.Det slår KJEMPEHARDT og KJEMPEFORT når jeg får dette,føler jeg ikke får puste.Dette skjedde også da jeg bar holter, fordi apparatet ga fra seg lyd midt på natta.Men legen sa at alt var ok.Men sliter ikke slik hard hamrende rask hjertebank på hjertet? Føler jeg skal dø når som helst,enda jeg prøver å si at det ikke feiler meg noe.Våkner nesten hver natt med disse hjerteanfallene.Jeg er så sliten,vet ikke hva jeg skal foreta meg..jeg er så redd og engstelig.Går på remeron, men synes ikke de virker(gått på de i over en måned) Må ta meg en sobril, først da roer hjertet seg ned.Da blir jeg liggende og skjelve lenge....det er helt for jævlig.Hvorfor greier jeg ikke å snu tankene mine??? Hvorfor kommer hjertebankingen når jeg vet at det ikke er noe galt??? Jeg fatter ikke hva som skjer.Det skjer også på samme tid, like etter jeg har sovna.Tar som regel remeron 2 timer før jeg legger meg, og så våkner jeg og er HELT I HUNDRE. Noen som har det likedan???? jeg er så redd....remeron skal liksom hjelpe en til bedre søvn...det er motsatt hos meg!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166841-panikkangst-og-kraftig-hjertebank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har fått en angstlidelse, og det er denne som er årsaken til hjertebanken. Du bør utredes med tanke på panikklidelse.

Om du har panikklidelse, er SSRI (Cipralex, Seroxat, Zoloft) riktig medisin (ikke Remeron). I tillegg bør du få kognitiv terapi.

Nei, det er ikke skadelig for hjertet å slå sterkt og raskt. Om det var det, ville vel Ole Einar Bjørndalen snart være på gravens rand.

Jeg har også vært plaget det samme i perioder etter at jeg begyne med Remeron. Akkurat i det jeg skal til å sove, bråvåkner jeg med hjertebank (roer seg ned relativt raskt i løpet av et minutt eller to). Og jeg er ellers *aldri* plaget av panikkangst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...