Gå til innhold

Så samles vi på valen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe som heter rogalandsdialekt.

*oppgitt*

• Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

28

• ShitDiddelyDo

26

• Dorthe

14

• Mr Kahn

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hææææææ

La oss si det slik at jeg vil ikke akkurat kalle ham sexy :o)

Nei, sexy kan man vel ikke kalle ham.

Det er ihvertfall mange jeg ville tenkt på først, hvis jeg skulle peke ut dem som er sexy.

Skrevet

Joda......nyter hvert sekund.......hihi....!

Er vandt med å bli mobbet pga dialekten min. Har slekt på østlandet, ser du. De synes det er skremmende gøy når vi sier "raoe saoe he raoe aoe"!

Det der er jo bryne, jo!

Snakker ikke sånn jeg, ihvertfall.

Skrevet

Det der er jo bryne, jo!

Ikke jeg heller. Får da være måte på hvor langt ned en skal synke.

c",)

Gjest javeldå
Skrevet

*oppgitt*

Nei... sant ? Dårr e'kje det.

Men jeg for min del sier "østlandsk", akkurat som om alle som bor i 15 mils omkrets fra Oslo snakker likt.

Men jeg hører ikke særlig forskjell.

Skrevet

Nei... sant ? Dårr e'kje det.

Men jeg for min del sier "østlandsk", akkurat som om alle som bor i 15 mils omkrets fra Oslo snakker likt.

Men jeg hører ikke særlig forskjell.

Det er mindre forskjell i dialekten på Østlandet enn andre steder, men det er jo klare ulikheter i tonefall, enkeltord og grammatikken der også.

Det ble mye lettere å høre forskjell etter å ha bodd på Østlandet i noen år.

Det samme er vel når de som ikke er fra Rogaland mener det ikke går an å høre forskjell på Stavanger- og Sandnesdialekt.

Skrevet

Men ålesundsdialekta - den er sexy den:-)

Eh... tja...

Har vært på salsakurs sammen en fra Ålesund i dag. Synes IKKE det er den mest sjarmerende dialekten, akkurat ;) Men det er nå heller ikke trøndersk, så jeg skal vel ikke snakke så høyt ;)

Skrevet

*dunke seg i hodet*

Det skjønte jeg ikke.

Hehe.

Men husket du at jeg giftet meg, eller søkte du det opp?

Nei, husket det, helt sant! Husker også at du dro på bryllupsreise, og da var jeg såååå misunnelig, for det hørtes så deilig ut! Men husker ikke hvor det ar da.. ;)

Skrevet

Nei, husket det, helt sant! Husker også at du dro på bryllupsreise, og da var jeg såååå misunnelig, for det hørtes så deilig ut! Men husker ikke hvor det ar da.. ;)

Også ble jeg så overrasket når jeg så bilde av deg i galleriet, for jeg trodde du var mye eldre!

Skrevet

Men ålesundsdialekta - den er sexy den:-)

Ja, det er den. :)

Gjest tottlå
Skrevet

Det der er jo bryne, jo!

Hmm......ja jeg er jo fra Bryne, da.... :))

Skrevet

*rister på hodet over uvitenheten*

For meg høres det rimelig likt ut nede fra den regionen, men de sørlige delene(Egersund/Moi) og de nordlige(Haugesund) er litt mer forståelige enn Stavanger/Jæren.

Skrevet

Også ble jeg så overrasket når jeg så bilde av deg i galleriet, for jeg trodde du var mye eldre!

Da har du nok ikke fulgt bedre med i timen enn SDD, for jeg har sagt alderen min her inne flere ganger.

c",)

Hvor gammel trodde du jeg var da? Og hvorfor? Er jo bare to år eldre enn deg da.

Skrevet

LOL - du kan kunsten å provosere! .)

Ja ikke sant? Men du vet jo at sånne små feminine eksibisjonister får frem det verste i meg. Homofobi er jo ikke noe jeg kan noe for, ikke sant?

Plutt'en ville jo ikke ha klem a'n engang.

*sjekker festningen*

Skrevet

Og nyaktig hva er galt med den dialekta! :mopper:

Absolutt alt! Jeg forbinder den med støvssugerselgere og ortodokse marxister. Jeg tror Fanden selv snakker den dialekten.

Jeg har også hørt at de skal oversette Koranen til dette kråkemålet.

*glaner etter kjettingen*

Skrevet

Ja ikke sant? Men du vet jo at sånne små feminine eksibisjonister får frem det verste i meg. Homofobi er jo ikke noe jeg kan noe for, ikke sant?

Plutt'en ville jo ikke ha klem a'n engang.

*sjekker festningen*

Valen er så homo at han har vært sammen med værdama Tvedt - - sjalu? hehehe

Skrevet

Valen er så homo at han har vært sammen med værdama Tvedt - - sjalu? hehehe

Blæh, hu derre (hva fan heter'a igjen?) er så dum at du kan ta på aua hennes. Selv JEG hadde tatt meg te takke med et gammalt reinslig mannfolk før hu derre der.

Trur'u han derre Valen vekker morsinstinktet hos kvinnfolka?

Skrevet

Blæh, hu derre (hva fan heter'a igjen?) er så dum at du kan ta på aua hennes. Selv JEG hadde tatt meg te takke med et gammalt reinslig mannfolk før hu derre der.

Trur'u han derre Valen vekker morsinstinktet hos kvinnfolka?

Valen er jo utrolig dyktig da! . ikkenoe morsinstikt vekkes her i alle fall....han spiller nok på noe annet :) hehe

Syns ikke han er femi i det HELE tatt!

Det at kjendiser ofte er små av vekst er for at de skal få plass inni tv'en. Nå som vi får storskjerm og sånn - så vil nok det endre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...