tumbu Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg er 30 år og sluttet med p- pillen (diane) i april. Har siden da hatt en regelmessig syklus på 41 dager. I september hadde jeg en veldig tidlig spontanabort (var ca. 5 uker på vei). Var på ultralyd, alt ok, trengte ikke utskrapning. Etter dette har jeg hatt en menstruasjon, 39 dager etter at jeg spontanaborterte. Ifølge mine beregninger skulle jeg hatt menstruasjon nå, men den har ikke kommet.. For ca. 2 uker siden fikk jeg ganske kraftige menstruasjonssmerter. Gikk ut fra at dette var eggløsningssmerter. De varte i ca.1 uke. De siste 2 ukene har jeg også vært veldig kvalm, stort sett gjennom hele dagen. Trodde at jeg kanskje var gravid, men testene var negative. i dag da jeg sto opp merket jeg at jeg hadde eggløsningsslim, helt blank, seig utflod. Kan det være mulig at jeg har eggløsning nå?? Det er jo nå jeg skal ha menstruasjon. Skjønner ingenting av kroppen min for tiden.. I såfall, hvis jeg har eggløsning nå, og et evt. egg blir befruktet, vil det da klare å feste seg hvis man får menstruasjon? Kan syklusen bli forstyrret av spontanaborten? Blir så fortvilet..Hadde håpet på å bli gravid snart (sikkert ikke den eneste). Føler at tiden begynner å rase avsted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166881-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det kan være du har hatt en forsinket eggløsning, men da vil menstruasjonen også bli forsinket (hvis du ikke blir gravid i denne syklus). Hvis du ikke får menstruasjon, bør du ta en ny test igjen om en uke, og så en uke etter (hvis den første var negativ). Hvis det er mer enn 35 dager mellom dine menstruasjoner, kan du få henvisning til gynekolog for vurdering og ev. stimulering til mer regelmessig eggløsning med tabletter. Spontanaborten i september har ingen betydning for det du nå opplever. Hvorfor brukte du forresten Diane? Hadde du spesielle problemer den gangen? Det kan ev. ha betydning for ditt problem nå (altså ikke Diane seg selv, men det som ev. var årsaken til valg av denne p-pille). Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166881-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/#findComment-1090802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tumbu Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Det kan være du har hatt en forsinket eggløsning, men da vil menstruasjonen også bli forsinket (hvis du ikke blir gravid i denne syklus). Hvis du ikke får menstruasjon, bør du ta en ny test igjen om en uke, og så en uke etter (hvis den første var negativ). Hvis det er mer enn 35 dager mellom dine menstruasjoner, kan du få henvisning til gynekolog for vurdering og ev. stimulering til mer regelmessig eggløsning med tabletter. Spontanaborten i september har ingen betydning for det du nå opplever. Hvorfor brukte du forresten Diane? Hadde du spesielle problemer den gangen? Det kan ev. ha betydning for ditt problem nå (altså ikke Diane seg selv, men det som ev. var årsaken til valg av denne p-pille). Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen Begynnte med Diane pga. at jeg ble anbefalt det av legen min mot kviser. Var hos legen i dag fordi jeg fortsatt ikke har fått noen menstruasjon, og fortsatt negativ graviditetstest. Hun tok en blodprøve for å sjekke mulig graviditet. Hun sa at så lenge jeg hadde regelmessige menstruasjoner, så hadde det ikke noe å si om syklusene er lange. Nå er jeg virkelig forvirret, hører så mye forskjellig.. Hun ville ikke gjøre noe mer med "problemet", men sa jeg kunne komme tilbake om 2 uker hvis menstruasjonen fortsatt har dukket opp. Hva råder du meg til å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166881-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/#findComment-1090890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.