Gå til innhold

Søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 25 år. Med jevne mellomrom våkner jeg midt på natten, dyvåt av svette. Jeg husker ikke hva jeg har drømt. Hva kan forårsake dette problemet? Er det noe i underbevisstheten som plager meg, eller kan det ha fysiske årsaker? Det har vel pågått de siste to-tre årene, og skjer hyppigere i perioder der jeg har mye å gruble på, eller feks i eksamenstiden. Er dette noe som vil gå over av seg selv, eller burde jeg oppsøke psykolog for å bli kvitt problemet?

Det er egentlig ikkje noe som hindrer meg i å ha en god natts søvn, men er jo veldig plagsomt da.

Det bør vel nevnes at jeg muligens har hatt en litt vanskelig barndom, med mye kranglig mellom mine foreldre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166923-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var trist å høre!

Det er mange mennesker i Norge som sliter med søvnproblemer (mange ber ikke om hjelp). Det finnes 90 ulike søvnsykdommer, en lege vil vil kunne svare deg på evt. hvilken du har. Selv lider jeg av Imsomni og forsinket søvnfase-syndrom og dette måtte jeg ha profesjonell hjelp for. Selv om jeg ikke er ekspert på området, oppfordrer jeg deg på det sterkeste til å oppsøke fastlegen din. Jeg vet hvor slitsomt et søvnproblem kan være. Jeg håper inderlig at alt ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166923-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-1090140
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...