jbergen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei, jeg har sosial angst som fører til at jeg bl.a. får hjertebank og skjelvinger når jeg skal utføre noe i nærvær av andre. Jeg har oppsøkt psykolog for dette for noen år siden i forbidelse med studiene. I løpet av studiene gikk jeg også i gruppeterapi der i ett år. Jeg følte at dette hjalp noe for en stund. Av en psykiater fikk jeg betablokkere (Indreal 10 mg tabletter) som skulle hjelpe mot skjelvingene. Det hjalp og jeg klarte og gjennomføre studiet uten for mye gru og redsel. I dag er jeg i full jobb, men jeg tar desverre betabokkere daglig for å klare dette. I høst fant jeg ut at Inderal 10 mg tabletter skulle gå ut av produksjon, og fikk full panikk. Jeg fikk da Selo-Zok 25 mg depottabletter av min fastlege, men jeg synes ikke de fungerte tilfredstillende, og fikk i stedet Atenolol Alpharma 25 mg. Jeg er ikke sikker på om jeg liker disse heller. Av Inderal tok jeg kun en tablett daglig og følte at jeg mestret ting tilfredstillende. Jeg har i høst begynt i gruppeterapi igjen hos en annen psykolog, og jeg tror han forsøker seg. på kognitiv terapi, og det skal jo være bra, men jeg er som alltid litt skeptisk. Er det noen type betablokker som er bedre egnet for mitt tilfelle? Jeg finner ingen informasjon om dette. Hva er forskjellen på selektive og ikke-selektive betablokkere? Jeg synes SSRI virker litt drastisk for mitt tilfelle. Betablokkerne gjør at jeg tør å gå ut å være sosial, slik at jeg ikke gjemmer meg inne og blir deprimert, men på sikt vil jeg begrense bruken av de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167038-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-betablokkere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.