Gå til innhold

Forsiden i Aftenposten Aften

Anbefalte innlegg

Jeg leser ikke noe annet nå enn hvor dårlig den norske skolen er. Hvor mye bedre skolene er i alle andre land. Hvor lite norsk elevene kan, hvor lite matematikk og hvor bråkete de er. Jeg er lei og mer enn det. Til sommeren har jeg vært ansatt i Osloskolen i ti år. Til sommeren er jeg ferdig med enda en videreutdanning. Til sommeren har jeg lyst å pakke sammen og dra til alle de fine landene med solen og de fine skolene. Hva er dette for noe i verdens rikeste land? Jeg har bodd, jobbet og studert i fire land, som pedagog. Jeg forstår mindre og mindre av problematikken. Til neste år må jeg forholde meg til den tredje læreplanen på de ti årene. Alt skal hele tiden bli så mye bedre. Om ikke så lenge går vi tilbake til den gamle kunnskapsskolen og da har vi gått en hel runde. Da er jeg sikkert utbrent pensjonist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167156-forsiden-i-aftenposten-aften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller i hvert fall den oppdragelsen de får. Det hjelper fan ikke med dyktige lærere eller at vi bruker mer penger pr. elev enn noe annet land, når unga er råta-emner fra starten av. En kan ikke få talg ut av trebukker.

Kanskje vi skulle gjeninnføre spanskrøret og den «gode gamle» kristendomskunnskapen, lære snørrvalpene litt folkeskikk og disiplin, så kanskje vi også kan se resultatene på sesjonene; mindre lutryggede pillevrak fra oppløste hjem, som ikke engang orker å bære uniformen, langt mindre opp-pakningen og geværet.

Jensemann startet sin valgkamp tidlig da han kategorisk la skylden på regjeringen for tilstandene. Disse tilstandene er et utslag av lang tids vinglepolitikk og ikke minst en laizzes faire-holdning hos politikere, foreldre og lærere. Ergo, sosialistene, som har lengst regjeringstid siden krigen, må ta sin del av ansvaret, om ikke hele.

Det er nok noe i det bestefar min sa; det skal en god rygg til å bære gode tider.

Eller i hvert fall den oppdragelsen de får. Det hjelper fan ikke med dyktige lærere eller at vi bruker mer penger pr. elev enn noe annet land, når unga er råta-emner fra starten av. En kan ikke få talg ut av trebukker.

Kanskje vi skulle gjeninnføre spanskrøret og den «gode gamle» kristendomskunnskapen, lære snørrvalpene litt folkeskikk og disiplin, så kanskje vi også kan se resultatene på sesjonene; mindre lutryggede pillevrak fra oppløste hjem, som ikke engang orker å bære uniformen, langt mindre opp-pakningen og geværet.

Jensemann startet sin valgkamp tidlig da han kategorisk la skylden på regjeringen for tilstandene. Disse tilstandene er et utslag av lang tids vinglepolitikk og ikke minst en laizzes faire-holdning hos politikere, foreldre og lærere. Ergo, sosialistene, som har lengst regjeringstid siden krigen, må ta sin del av ansvaret, om ikke hele.

Det er nok noe i det bestefar min sa; det skal en god rygg til å bære gode tider.

'Det er nok noe i det bestefar min sa; det skal en god rygg til å bære gode tider. '

Det har du i hvert fall rett i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...