Gjest koma Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Leste det du skrev om viljestyrke. Jeg har viljestyrke på enkelte områder i livet mitt: studerer(vanskelig studium) bl.a. og får toppkarakterer. Men når det gjelder mat, eier jeg IKKE viljestyrke i det hele tatt! Spiser, spyr, spiser,spyr...Kan sulte meg i noen dager(er det viljestyrke?), men så bryter helvetet løs igjen... Er det noen metode jeg kan bruke for å kanalisere viljestyrken min til mitt "problemområde"?Takknemlig for svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 For meg høres det ut som om du har en spiseforstyrrelse dvs en sykdom. I behandlingen av denne er det fint å ha viljestyrke, men ikke nok. Noen bruker dessverre også viljestyrken sin til å vedlikeholde spiseforstyrrelsen. 0 Siter
Gjest koma Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 For meg høres det ut som om du har en spiseforstyrrelse dvs en sykdom. I behandlingen av denne er det fint å ha viljestyrke, men ikke nok. Noen bruker dessverre også viljestyrken sin til å vedlikeholde spiseforstyrrelsen. Takk for svar. Jeg har vel innsett at det er en spiseforstyrrelse jeg har,ja. Tør bare ikke innrømme det for noen andre/søke hjelp for problemet. Prøver å fikse det med viljestyrken i stedet....Har prøvd en stund, kan du si:O/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.