Gå til innhold

NHD - Opptrapping av Lamictal.

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på Lamictal for ca 3 mnd siden - mot BPD.Hvis du leser innlegget mitt ("Lamictal funker mot BPD")lenger ned på siden får du litt av bakgrunnen for det jeg skriver nå.

Jeg bruker 150 mg Lamictal om dagen,tar hele dosen om kvelden.Jeg brukte 6 uker på å trappe opp til 150 mg.

Etter å ha lest svar til det første innlegget mitt, lurer jeg på om jeg bør trappe opp til 200 mg, ettersom det virker som den mest "normale" dosen av Lamictal.

Kan jeg trappe opp selv, eller bør jeg ta kontakt med lege for å kunne gjøre det?Tenker på det å få tatt blodprøver under opptrappinga...

Jeg har ikke mulighet til å komme til fastlegen min før over jul.

Hvordan bør jeg gå frem hvis jeg kan trappe opp dosen selv?Bør jeg f.eks ta blodprøver?

Er det bedre og stå på en lav dose Lamictal eller en "normal" dose selv om en lav dose ennå fungerer bra?Og hva er de vanligste bivirkningene av Lamictal?Av somatiske ting har jeg Ehlers Danlos Syndrom.

Med vennlig hilsen ;0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167197-nhd-opptrapping-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest balamba

Mennesker er forskjellige. Noen vil selvsagt få riktig dose på 150 mg mens andre trenger høyere doser. Det "vanlige" er 200 mg, noen må ha langt større dose. Og noen få trenger vel mindre. Ingen vits i å trappe opp om du har bra effekt og har riktig nivå i blodet nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ingen grunn til å trappe opp om 150 mg virker godt.

Blodprøver tas ikke _under_ opptrapping, men når en har nådd det en tror er den endelige dosen og vært der minst en uke. Skulle svaret ligge langt fra der en bør være (15-25), og effekten ikke er tilfredsstillende, må en justere dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...