Gå til innhold

Tannkjøttsykdom


Gjest Lurte

Anbefalte innlegg

Bestemoren min har tannkjøttsykdom som hun har hatt i flere år. Det jeg lurer på er om dette er smittsomt eller noe,har aldri tenkt over det før.Men nå har jeg små barn og de vil jo gjerne at vi skal smake på deres mat og.Har det noe å si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Vanlig, kronisk tannkjøttsbetennelse skyldes som oftest våre naturlige munnhulebakterier.

Man kan være mere eller mindre disponert for den og det kan være arvelig.

La gjerne barn smake på andres mat, men det er da ingen grunn til å spise av hverandres skjeer eller tallerkner ? Øs litt opp fra stekepannen eller kaserollen og ungår risiko for direkte smitte. For folk kan være bærere av smitte som kan være langt alvorligere en det vi har nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...