Gå til innhold

Jeg hadde så lyst til å begynne å trene...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym for anledningen
Skrevet

Jeg er en litt stor dame, som lenge har hatt lyst til å begynne å trene.

Jeg er 180 høy og veier 100 kilo, med andre ord ingen liten person.

Jeg bor på et sted hvor det ikke er flusst av treningssenter, så jeg måtte velge meg et av de to som var.

Jeg tok meg en tur ned dit i dag, for å titte litt, og kanskje bli vist rundt.

Damen bak disken virket ikke akkurat veldig hyggelig der hun målte meg med øynene.

Ikke at jeg er tankeleser, men jeg kan alikevel tenke meg til hva som foregikk oppe i hodet hennes.

Så tok jeg meg en liten titte-runde for meg selv, mens hjertet banket. Jeg var kjempenervøs og stresset, og hadde i tillegg angst, for det var SÅ utrolig mange der, og det så ut som mange kjente hverandre.

Men jeg så ikke en som var tjukk- og feit slik som jeg er. Bare slanke, unge veltrente mennesker.

Jeg følte meg så jævlig stygg der jeg gikk igjennom salen, og attpåtil måtte gå samme vei tilbake.

Følte at alle så på meg. Ikke sikkert de syns jeg var like stygg som jeg følte meg, men det var mektig ubehagelig.

Jeg svettet skikkelig innen jeg kom ut derfra.

Jeg som hadde gledet meg til å ta fatt på en spinningtime der i morgen. Sånn gratis prøvetime. Nå vet jeg ikke om jeg våger.

Tjukke elefantdamer passer ikke inn i det miljøet.

Nå er jeg lei meg.

Skrevet

Da syns jeg du burde ta deg en tur på det andre treningssenteret!

I byen min er det også to treningssenter, og de er totalt forskjellige! Helt motsatt av hverandre.

Der jeg trente var de superhyggelige, jeg fikk skikkelig omvisning (virket som den var godt planlagt), og fikk satt opp time med veileder for å sette opp program for hvilke gruppetimer jeg skulle være med på og sånn.

Men altså, det varierte endel i uka hva slags type mennesker som var der, spesielt to dager i uka utmerket seg som dager hvor man kikket/sjekket/flørtet mer enn man trente, mens andre dager var det kjempevariasjon i type folk, størrelser, alder osv.

Ikke gi deg! Det er SÅ gøy når du kommer igang. :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre gå på spinningtimen.

Det er veldig få som ser på andre mens de trener. Jeg gjør det aldri.

Angående din vekt. Hadde jeg sett deg, så ville jeg tenkt at det var positivt at du vil gjøre noe med det. Dessuten er det slettes ikke alle som har perfekt kropp heller.

Det er bare første gang det er rart, neste gang er det mye lettere :)

Skrevet

Jeg sier meg enig i de andre her... Ikke bry deg om de.

Der jeg trener er det folk i alle aldre og størelser. Og jeg er selv ingen veltrent person. Og på de timene jeg er, er det mange store flotte damer:) Og ingen titter, alle har nok på å henge med selv.

Kanskje var du bare uheldig den dagen? For slik er det der jeg er. Av og til, ser jeg bare veltrente "bimboer" men som regel er det folk i alle str:)

Ellers kan du evnt prøve det andree sentret? Kanskje de er hyggeligere der.

Håper det ordner seg. Pst, spinning er kjempe gøy. Slitsomt først, men meget gøy når man blir vant til det. Inspirerende musikk osv:)

Annet som anbefalses er Step/Trip Trap. Jeg eier ikke koordinasjon, men der henger jeg ganske greit med:) (Slipper å stå i veien for de andre dersom jeg gjør feil iallefall, siden det er på step kasser.)

Lykke til!!

Klem fra,

Gjest mange alternativer
Skrevet

Jeg ville bare si: ikke fortvil dersom du ikke trives på et treningssenter. Jeg har aldri gått på treningssenter jeg, fordi jeg liker ikke den formen for trening. Isteden forsøker jeg å gå en halvtimes eller times tur hver dag, og om sommeren sykler jeg mye (mest på skogsveier). Hjemme har jeg også en trampoline (liten, innedørs) som jeg liker å danse og hoppe på.

Det jeg mener er, at det finnes mange måter å komme i bevegelse og form på, og ha det gøy, utenom treningssentre.

Gjest Prøv igjen!
Skrevet

Prøv et annet treningssenter! Der jeg går (forøvrig et Puls-senter) er det mange både eldre og tjukke folk. Folk som ser helt 'normale' ut. Det er ikke lov å trene 'avkledd' heller. Dvs mini topper for å vise mest mulig kropp er ikke lov. De fleste går i vide treningsbukser og lange t-skjorter. Noen veldig få stæsher seg opp i trange tights og ettersittende topper med små ermer, samt pannebånd. Det er gjerne sistnevnte kategori som er i dårligst form.

Kanskje var du uheldig med dag og tid på dagen også. Eller kanskje du selv var ekstra sårbar den dagen. Forøvrig er de ansatte på 'mitt' senter ogsåhelt 'normale'. Ser ikke ut som treningsnarkomane, og ingen av dem går 'sexy' kledd, de har sine 'uniformer' de må ikle seg virker det som.

Skrevet

Sjekk det andre treningssenteret også. Kanskje det er bedre der.

Ellers skal du ikke bry deg så mye om hva andre tenker og mener. Prøv å komme i gang, og ta det litt forsiktig i begynnelsen. Vær åpen for å snakke med de andre der, så blir du nok kjent etterhvert.

Jeg skjønner imidlertid litt av hvordan du føler det. Jeg var en gang en forholdsvis veltrent "helsestudiofreak", men årene har gått og vekta har økt. Nå er jeg ikke lenger veltrent, og når jeg nå har begynt å trene igjen, etter ett langt opphold, tenkte jeg vel litt som deg. Men det gikk bedre når jeg kom i gang igjen, og fikk overbevist meg selv om at jeg nok overdriver det jeg tror at andre ser og mener.

Skrevet

Det står respekt av store folk som klarer av å gå på treningssenter. Etter en stund glit de mer inn i bildet, både fordi folk kjenner igjen ansiktet, og fordi de blir mindre.

Jeg har vært både stor og veltrent på treningssenter.Det er tøft i begynnelsen.

Skrevet

Jeg begynte på mage-rumpe-lår sammen med en venninne med en bmi på 48 det siste jeg hørte. Hun var den største ja, men hun fortsatte. Og jeg beundret henne enormt for at hun turte.

Vi treffes ikke lenger og mine treningsinteresser er ikke de samme som hennes så jeg vet ikke hvordan det går annet enn at hun har fortsatt.

Så beundring er i hvert fall det første jeg føler når jeg ser noen store som tør.

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

I dag har jeg roet meg litt ned, og bestemt meg for å prøve en time.

Hvis jeg føler meg like ille til mote som i går, så dropper jeg ut.

Det andre treningssenteret her er et ordentlig snobbesenter har jeg hørt, så dit våger jeg ikke å sette min fot.

Jeg får med meg min kjæreste i dag, som også har lyst til å trene, og det er godt å ha han der.

For han påpekte i sted at jeg faktisk så fin ut i treningsbukse, og ikke tjukk, bare kraftig. Nusselig å si.

Ønsk meg lykke til.

Skrevet

Huff, det var synd at du opplevde det sånn.

Men du får si til deg selv som jeg pleier å gjøre: Det er mye mindre flaut å være stor og trene, enn å være stor og ikke trene!

Lykke til! ;o)

Skrevet

I dag har jeg roet meg litt ned, og bestemt meg for å prøve en time.

Hvis jeg føler meg like ille til mote som i går, så dropper jeg ut.

Det andre treningssenteret her er et ordentlig snobbesenter har jeg hørt, så dit våger jeg ikke å sette min fot.

Jeg får med meg min kjæreste i dag, som også har lyst til å trene, og det er godt å ha han der.

For han påpekte i sted at jeg faktisk så fin ut i treningsbukse, og ikke tjukk, bare kraftig. Nusselig å si.

Ønsk meg lykke til.

Lykke til :)

Og jeg følte meg ikke særlig lur selv når jeg skulle prøve meg inne på frivektrommet så spinkel som jeg er der det stort sett er menn med kraftige muskler. Men ville jeg trene effektivt styrke så måtte jeg dit.

Skrevet

Hvis jeg ser en virkelig tjukk person på et treningssenter, tenker jeg bare: Så flott at hun/han har begynt her da, og gjør noe konstruktivt med overvekten sin!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...