Gå til innhold

Hjelp grunnlag medisinsk attføring

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Jeg har nå vært sykemeldt snart ett år og skal gå over til medisinsk attføring.

Hun på trygdekontoret sier at det skal beregnes ut fra de 3 siste årene, men jeg tror jeg har lest et sted at hvis dette er urimelig kan man beregnes ut fra siste arb. inntekt.

Slik ser mine år ut:

2004: Sykemeldt med arbeidsledighetstrygd

2003: 80 % adopsjonspermisjon

2002: 100% jobb noe jeg også hadde de fire foregående årene.

Jeg mener jeg har krav på å få beregnet attføringspengene ut fra år 2002.

Jeg leser og leser, men finner ikke den riktige loven. Kan noen hjelpe meg?

Skrevet

Hei.

Går selv på attføring og min inntekt er regnet ut i fra det beste året av de 3 siste.

Mvh

Gjest Medisinsk attføring dvs. Rehabilitering
Skrevet

I følge det jeg har forstått så er medisins attføring et gammelt uttrykk for rehabiliteringspenger..

I den perioden må man ha hyppige behandlinger og er ikke i stand til å jobbe, men det er riktig det at dem tar de siste 3 årene og regner ut i fra dem som et utgangspunkt..

Skrevet

I følge det jeg har forstått så er medisins attføring et gammelt uttrykk for rehabiliteringspenger..

I den perioden må man ha hyppige behandlinger og er ikke i stand til å jobbe, men det er riktig det at dem tar de siste 3 årene og regner ut i fra dem som et utgangspunkt..

Det er kanskje et gammelt uttrykk, men det er det legen min har skrevet på søknaden.

Skrevet

Hei.

Går selv på attføring og min inntekt er regnet ut i fra det beste året av de 3 siste.

Mvh

Hvis dette stemmer skal jeg altså beregnes ut fra år 2002. Jippi :)

Jeg tror kanskje jeg har funnet en lov også som kan brukes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...