Gå til innhold

Usikker på om jeg vil ha barn

Anbefalte innlegg

Gjest Østlande
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i mange år og ønsker oss barn. Ønsker meg veldig høyt barn, men er redd hvordan barna mine vil se ut.

Samboeren min har litt spesielt utseende slik at alle kjenner han igjen bare av å se han en gang. Han har krafig hårvekst over hele kroppn, og da mener jeg mye. Nakken, ryggen, armer over alt. Pluss sjegg som må barberes minst 2 ganger pr dag for kraftig vekst. Han har også noen spesielle annsiktrekk. Ikke er han så høy heller.

Jeg ser helt annerledes ut en han. Markerte kinnben, store lepper og greit posjonert. Ser ut som en normal normann. Vi begge han kraftig krøllet hår med mørkblodt/brundt som dessverre barna vil arve. Ingen av oss er noe høye heller.

Jeg får kanskje noen fordømmende svar nå, men jeg er redd for at barna mine ikke ser normale ut og vil bli mobbet. Jeg elsker samboeren min over alt, men likevel. Har dere erfaringer å dele? Hvor mye spiller utseende til foreldrene inn?

Skrevet

Om de så er grønne og mangler både armer og bein - så vil de være de vakreste barna i verden. Jeg tror jaggu jeg har til gode å se en skikkelig stygg unge! :)

Sann mine ord! - og jeg kjenner mange "merkelige voksne" - hehe

Skrevet

For det første så vil du syns barna dine er nydelig samme hvordan de ser ut.

Du falt jo for samboeren din og han falt for deg. Det er vel andre ting enn utseende som betyr noe her i verden?

Skrevet

Jeg tror naturen ordner sånt veldig bra. Jeg har sett mange eksempler på foreldre med utseende under middels etter dagens skjønnhetsideal, men med barn som er såpass pene at man lurer på hvor i alle dager de kan ha kommet fra.

Jeg har etpar sånne selv, hjemme. Særlig minstemann tror jeg må ha kommet til verden ad omveier.

Og det er da slett ikke alltid at et veldig pent par får barn som er spesielt billedskjønne. Livet gir ingen garantier.

Det avgjørende er at dere ønsker dere barn sammen og kan ta vare på dem.

Gjest glatt, tynt lyst hår
Skrevet

Hele livet har jeg ønsket meg tykt, krøllete hår!

Min mann ser ut som en varulv. Tykt hår over hele kroppen.

Det betyr ikke at en datter vil se ut som en varulv. Og heller ikke en sønn nødvendigvis. Det er ikke alltid de vakreste voksne som får de peneste barna.

Ingen har noen garanti for utseende. Og barna vblir jammen meg søte uansett. Unger mobber hverandre for mye rart, men neppe fordi faren deres har kraftig skjeggvekst eller er lav.

Skrevet

Jeg forstår deg godt, og er av den oppfattelsen av at mennesker med krøller burde tenke seg om to ganger før de setter barn til verden.

Gjest Seriøst altså!
Skrevet

Veldig stygge folk bruker å få ganske pene unger egentli, av og til.! Helt seriøst!

Skrevet

Jeg tror naturen ordner sånt veldig bra. Jeg har sett mange eksempler på foreldre med utseende under middels etter dagens skjønnhetsideal, men med barn som er såpass pene at man lurer på hvor i alle dager de kan ha kommet fra.

Jeg har etpar sånne selv, hjemme. Særlig minstemann tror jeg må ha kommet til verden ad omveier.

Og det er da slett ikke alltid at et veldig pent par får barn som er spesielt billedskjønne. Livet gir ingen garantier.

Det avgjørende er at dere ønsker dere barn sammen og kan ta vare på dem.

Forklaringen på stygge foreldre og pene barn er helt klart at de er adoptert, vet du ;o)

Kan forresten noen fortelle meg hvordan det kan ha seg at min datter - adoptert - har arvet mitt tynne, myke hår?? Kanskje det var matchinkriteriet i vår sak? ;o)

Forøvrig ser jeg nå at det ikke finnes noe vakrere enn barn med tynt, mykt hår, hihihi

Beste hilsen fra

Skrevet

Forklaringen på stygge foreldre og pene barn er helt klart at de er adoptert, vet du ;o)

Kan forresten noen fortelle meg hvordan det kan ha seg at min datter - adoptert - har arvet mitt tynne, myke hår?? Kanskje det var matchinkriteriet i vår sak? ;o)

Forøvrig ser jeg nå at det ikke finnes noe vakrere enn barn med tynt, mykt hår, hihihi

Beste hilsen fra

"Neimen, så PEN hun er!" utbrøt en av min datters faddere - med veldig dårlig skjult forbauselse - da hun fikk se fadderbarnet sitt for første gang. Hun var da etpar måneder gammel.

Søsknene var veldig like som babyer, heldigvis. Ellers hadde jeg nok trodd at minstemann var blitt forbyttet på klinikken. Storesøsteren er den eneste som ikke synes at han er helt til å spise opp...

Skrevet

"Neimen, så PEN hun er!" utbrøt en av min datters faddere - med veldig dårlig skjult forbauselse - da hun fikk se fadderbarnet sitt for første gang. Hun var da etpar måneder gammel.

Søsknene var veldig like som babyer, heldigvis. Ellers hadde jeg nok trodd at minstemann var blitt forbyttet på klinikken. Storesøsteren er den eneste som ikke synes at han er helt til å spise opp...

Hehehehehe, jeg hadde en tilsvarende til en kollega. Han hadde med sønnen på jobben, og jeg kommenterte at det var en skjønn unge. Og så tilføyde jeg "men han likner ikke på deg!".

Har fått mye mobb for den...

Beste hilsen fra

Skrevet

Dattera mi er vakker og ligner på meg, forskjellen er bare at jeg er og har aldri vært vakker.

Eldstemann er helt lik faren sin i trynet men ikke så kjekk og lik faren min og meg i kroppen.

Minstemann er liten enda og er bare søt :o)

Så man vet aldri

Skrevet

Tror det ligger noe i det primitive naturlige her at man kanskje tenker sånn før man får barn. Men jeg synes ikke du skal bekymre deg. Om dere mot formodning får et svært hårete barn, fins det sikkert helt andre hårfjerningsmetoder når det barnet begynner å bli voksent enn det det gjør i dag.

Husk at ofte er det de menneskene som ser litt spesielle ut som kan være mest karmatisk. De har kanskje lært seg til å stole på seg selv, istedenfor å etterligne andre.

Kjærligheten man gir sine barn, tror jeg er mest viktig for hvor bra barna får det senere i livet.

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg forstår deg godt, og er av den oppfattelsen av at mennesker med krøller burde tenke seg om to ganger før de setter barn til verden.

Borrelås-hår... hihi (tuller)

Gjest mener jeg
Skrevet

Er da ikke noe å tenke over... Vil dere ha barn så sett i gang!

Gjest et godt alternativ
Skrevet

Vil ikke kommentere det du spør om, bare komme med et alternativt forslag:

Dere kan jo adoptere barn? Så slår dere to fluer i en smekk: 1) Får barn som dere ønsker, og 2) Gir et foreldreløst barn en mamma og pappa.

Hilsen en lykkelig adoptivmor!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du skal se eventuelle barn får "oldemor-gener" og arver det beste fra begge familiene. Kanskje h*n til og med blir så nydelig at folk tenker dere må ha adoptert? :-)

Det er det som er spennende med barn, man vet nemlig aldri hvordan resultatet blir. De kommer nemlig helt uten garantilapp.

Jeg og mannen min har verdens nydeligste gutter, men så er de adopterte og garantert _minst_ like skjønne som det vi ville greid på egen hånd.

Hadde jeg vært dere hadde jeg garantert tatt sjansen!

Skrevet

Et av mitt livs store undere: Jeg har fått utrolig pene barn :)

Underlig fordi jeg aldri har følt meg særlig "vakker" selv, kan hende "ok" på en god dag, men ikke direkte pen, nei.

Men hva man synes er vakkert varierer jo veldig!

Kan hende det _er_ noe i dette med "oldemorgener".

For den del, faren deres er jo en vakker kar ;)..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...