Gå til innhold

Er det en uskreven regel at man SKAL feire julen sammen med (nærmeste) familie?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil noe annet i jula
Skrevet

jeg er en jente på 24 år, har ikke kjæreste eller samboer. i alle år har jeg feiret jul sammen med moren og faren min. I år vil de være hjemme. Jeg vil helst feire julen sammen med tanta mi og den andre familien min i år. jeg tenker på julaften. Foreldrene mine er fryktelig skuffet over valget mitt og mener at det er et svik mot dem? Men hadde jeg dratt på ferie sammen med en veninne så hadde jeg hatt god nok grunn for å å ikke feire sammen med dem.

Hva synes dere? Bryter jeg en uskreven regel om jeg velger å gjøre noe annet denne julen?

Gjest Anna soff
Skrevet

Det er forskjellig fra familie til familie. I vår familie er det slik at alle ønsker å være sammen med resten av gjengen i julen, og gjør sitt ytterste for å få det til. Mens i min venns familie har det ingenting å si, så han feiret julen på hybel i fjor, og reiser til england i år...

Du vet nok best hva som er "regelen" i din familie. Men du kan jo endre på den regelen...

Skrevet

Jeg syns du skal feire julen der du har lyst. Syns det virker både smålig og merkelig av foreldrene dine å bli så skuffet og oppbrakt over at du velger noe annet iår.

Skjønner ikke at alle skal ta det så personlig, når man har lyst til å gjøre noe litt annerledes-

Så snart det er snakk om å forandre på fastsspikka tradisjoner, er det mange som steiler. Det kan være litt slitsomt.

Syns du skal feire der du har lyst, jeg, og ikke ende opp med at julen blir sånn "da _må_ vi feire der ellers blir de sure eller skuffet" osv. Da blir jo julen mer stress og pes, enn det blir hyggelig.

Gjest men hvem vet
Skrevet

Jeg syns du skal feire julen der du har lyst. Syns det virker både smålig og merkelig av foreldrene dine å bli så skuffet og oppbrakt over at du velger noe annet iår.

Skjønner ikke at alle skal ta det så personlig, når man har lyst til å gjøre noe litt annerledes-

Så snart det er snakk om å forandre på fastsspikka tradisjoner, er det mange som steiler. Det kan være litt slitsomt.

Syns du skal feire der du har lyst, jeg, og ikke ende opp med at julen blir sånn "da _må_ vi feire der ellers blir de sure eller skuffet" osv. Da blir jo julen mer stress og pes, enn det blir hyggelig.

Det er vel ikke smålig? Klart de nok synes det er kjekt at ungene kommer julaften? Eller kanskje de synes det er fint å få en rolig jul...?

Skrevet

Det er vel ikke smålig? Klart de nok synes det er kjekt at ungene kommer julaften? Eller kanskje de synes det er fint å få en rolig jul...?

"Foreldrene mine er fryktelig skuffet over valget mitt og mener at det er et svik mot dem?"

Det der syns jeg er smålig.

Jenta er 24 år, voksen, og så skal foreldrene komme med noe sånt?

Jo, det er smålig.

Gjest men hvem vet
Skrevet

"Foreldrene mine er fryktelig skuffet over valget mitt og mener at det er et svik mot dem?"

Det der syns jeg er smålig.

Jenta er 24 år, voksen, og så skal foreldrene komme med noe sånt?

Jo, det er smålig.

Ok, jeg ser det nå. Du hadde visst rett..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...