Gå til innhold

Er det noe vits å studere når...

Anbefalte innlegg

Gjest skikkelig deppa
Skrevet

Er det lurt å fortsette studier når en får drittkarakterer? Har alltid fått ok karakterer og er pliktoppfyllende. Likevel har jeg, og veldig mange andre på studiet mitt fått bunnkarakterer. Føler at jeg har kasta vekk en hel høst med tull. Dårlige karakterer ser vel aldri bra ut når en skal søke jobb?

Er litt usikker på om jeg skal fortsette, eller pelle meg over til et annet fakultet. Skikkelig deppings i dag, men jeg føler at jeg har lest så mye uten at det gir noe resultat.

Gjest papirtiger
Skrevet

Spørs jo hva du studerer...

Er det mye konkurranse om jobber etter studiet så bør en ha gode karakterer.

Hvis studiet er yrkesrettet er det ofte mindre fokus på karakterer. Kanskje med unntak jusstudiet.

Gjest Anna soff
Skrevet

Alle er litt deppa nå i eksamenstida...

Hvis du har valgt et studie som føles riktig for deg så bør du fortsette. Gjør deg ferdig! Du kan alltids skjerpe deg, og du kan ta noen fag på nytt, og gjøre det bedre da!

Skrevet

Det spørs vel helt på hva du studerer. Men det er ikke slik at bare de med beste karakterer får jobber vettu, de fleste får jobb innenfor emne sitt, selv om det kan ta litt tid avhengig av etterspørsel.

Jeg vil også tilføye at når man søker jobb, og du får komme til intervju er som regel karakteren glemt, da er det deg som person de er interessert i.

Jeg går selv på HandelsHøyskolen og og her er gjennomsnitts karakteren C og D. I og med at det er gj.snitt betyr det at mange får E'er også. Og sånn er det på veldig mange skoler. Hvis ingen av de som fikk E'er fikk jobb så ville jo ingen fortsette da.

Men som jeg sa innledningsvis spørs det litt på hva du studerer. Vet ikke om dette hjalp noe, men trøsten er hvertfal at de alle fleste får ikke rene A'er når man går på universiteter og høyskoler. Uansett ønsker jeg deg lykke til:)

Gjest skikkelig deppa.
Skrevet

Det spørs vel helt på hva du studerer. Men det er ikke slik at bare de med beste karakterer får jobber vettu, de fleste får jobb innenfor emne sitt, selv om det kan ta litt tid avhengig av etterspørsel.

Jeg vil også tilføye at når man søker jobb, og du får komme til intervju er som regel karakteren glemt, da er det deg som person de er interessert i.

Jeg går selv på HandelsHøyskolen og og her er gjennomsnitts karakteren C og D. I og med at det er gj.snitt betyr det at mange får E'er også. Og sånn er det på veldig mange skoler. Hvis ingen av de som fikk E'er fikk jobb så ville jo ingen fortsette da.

Men som jeg sa innledningsvis spørs det litt på hva du studerer. Vet ikke om dette hjalp noe, men trøsten er hvertfal at de alle fleste får ikke rene A'er når man går på universiteter og høyskoler. Uansett ønsker jeg deg lykke til:)

Jo, det er sant. Men fag på NHH er mye tyngre enn fag på feks kunsthistorie, som jeg tar.

Skrevet

Jo, det er sant. Men fag på NHH er mye tyngre enn fag på feks kunsthistorie, som jeg tar.

Akkurat det der er en myte, og avhenger veldig av evner og interesser. Kunsthistorie har et digert pensum, mye å sette seg inn i, og mye å reflektere over. Det er et fag som gjerne krever en viss modningstid før man "får fatt på det". Fag på NHH er kanskje tyngre hvis du ikke er matematisk anlagt, men det har med evner å gjøre og ikke med faget i seg selv.

Gjest litt mindre deppa nå..
Skrevet

Akkurat det der er en myte, og avhenger veldig av evner og interesser. Kunsthistorie har et digert pensum, mye å sette seg inn i, og mye å reflektere over. Det er et fag som gjerne krever en viss modningstid før man "får fatt på det". Fag på NHH er kanskje tyngre hvis du ikke er matematisk anlagt, men det har med evner å gjøre og ikke med faget i seg selv.

Ja, pensummengden vår er helt vanvittig. Kanskje jeg ikke var moden nok for eksamen? Får snakke med studieveileder og ta det opp igjen etter jul. Synes faget er spennende, men karakterene mine gjenspeiler ikke innsatsen min i det hele tatt. Ja, ja... Nå er det ferie.

Skrevet

hei du.. jeg skal støtte deg der,med dårlige karakterer asså.. jeg har et par stryk jeg sliter med jeg da.. sukk.. deppa jeg oxo, men gir ikke opp! husk at når du skal søke jobb så tror jeg de fleste ser på om du har fravær (de vil jo ha folk som dukker opp på jobb...). om du ikke har gode karakterer kan du allikevel være god i jobben, du har bare litt problemer med å få det ned på papiret? :)

Lykke til!!

Skrevet

hei du.. jeg skal støtte deg der,med dårlige karakterer asså.. jeg har et par stryk jeg sliter med jeg da.. sukk.. deppa jeg oxo, men gir ikke opp! husk at når du skal søke jobb så tror jeg de fleste ser på om du har fravær (de vil jo ha folk som dukker opp på jobb...). om du ikke har gode karakterer kan du allikevel være god i jobben, du har bare litt problemer med å få det ned på papiret? :)

Lykke til!!

fravær? Jeg visste faktisk ikke at noen høyskoler/universiteter fører fravær. Der jeg går gjør de ikke det.

Skrevet

Sliter med motivasjonen jeg og, synes det er beintøft å komme seg gjennom pensum i år. Det har ført til at jeg har kutta ut et fag, men for å evt få graden min senere, må jeg ta opp det faget før jeg er ferdig på skolen.

Tviler på at jeg står på alle fagene jeg har hatt eksamen i nå, men tenker at da kan jeg prøve å holde ved like den kunnskapen jeg har fått denne høsten gjennom øvinger og sånt, lese litt nå og da, og heller ta eksamen igjen til sommeren (eller høsten, om jeg må vente så lenge).

Me får sjå.

Cheer up! Det er starten som er tyngst, i alle fall prøver jeg å overbevise meg selv om det!

;)

Skrevet

Ja, pensummengden vår er helt vanvittig. Kanskje jeg ikke var moden nok for eksamen? Får snakke med studieveileder og ta det opp igjen etter jul. Synes faget er spennende, men karakterene mine gjenspeiler ikke innsatsen min i det hele tatt. Ja, ja... Nå er det ferie.

Kjøp deg en bok i studiteknikk og les den i juleferien så legger du en god slagplan for neste halvår.

Hørte om en som forbedret karakterene vesentlig, ved å lese inn notater på lydbånd og høre på de etterpå.

Finn ut hva som passer for deg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...