Gå til innhold

Fortelle eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville fortalt det .. Dessuten ville jeg foretrukket å få ta valget på om jeg ville fortsette et forhold eller ikke selv - ikke at en utro partner skulle tatt det valget for meg ved ikke å fortelle hva han hadde gjort..

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke du skal gjøre. Det vil ikke gjøre noe ugjort, og vil heller ikke være ok gjort mot samboeren din.

Var det ok gjort mot samboeren å kline med en annen da? Hvorfor er det verre å fortelle?

Skrevet

Om det ikke betydde noe for deg, så nei, ingen grunn til å gjøre ham lei seg.

Kanskje det betyr noe for han..? Er ikke det grunn nok til å si noe da? Fatter virkelig ikke at så mange ville holdt kjeft om det jeg da ... Har ikke den andre parten krav på å få vite, syns dere..?

Skrevet

Kline på julebord... litt barnslig, kanskje?

Hvis det var vitner, bør du vurdere å si det. Du risikerer at andre forteller ham det, og det ønsker du vel ikke?

Hvis dere gjemte dere bort, kan du la være såfremt du virkelig er glad i fyren (men det er du kanskje ikke i og med at du kliner med hvemsomhelst?).

Skrevet

Var det ok gjort mot samboeren å kline med en annen da? Hvorfor er det verre å fortelle?

Fordi det var et engangstilfelle. Og innskriver ville ikke fortsette dette, det var ihvertfall ikke inntrykket jeg fikk.

Hvis hun da skulle fortelle, for å få lettet sin samvittighet, hadde resultatet nokså sikkert blitt at hun følte seg bedre, mens samboeren følte seg mye verre.

Var det noe bra resultat? Det syns jeg ikke, i og med at dette var en engangsgreie som hun ikke hadde tenkt å fortsette med.

Skrevet

Jeg ville fortalt det .. Dessuten ville jeg foretrukket å få ta valget på om jeg ville fortsette et forhold eller ikke selv - ikke at en utro partner skulle tatt det valget for meg ved ikke å fortelle hva han hadde gjort..

kanskje forskjellen i hva vi ville gjort (altså fortelle eller ikke)er at jeg ikke vurdert å avslutte forholdet pga. en engangsgreie som det trulte1976 skriver om.

Skrevet

Fordi det var et engangstilfelle. Og innskriver ville ikke fortsette dette, det var ihvertfall ikke inntrykket jeg fikk.

Hvis hun da skulle fortelle, for å få lettet sin samvittighet, hadde resultatet nokså sikkert blitt at hun følte seg bedre, mens samboeren følte seg mye verre.

Var det noe bra resultat? Det syns jeg ikke, i og med at dette var en engangsgreie som hun ikke hadde tenkt å fortsette med.

Nei, men hva om det for samboeren hennes er grunn nok til ikke å fortsette forholdet da? Er det fremdeles ingen grunn til å fortsette? Har ikke han krav på å få vite hvordan hun er?

Skrevet

kanskje forskjellen i hva vi ville gjort (altså fortelle eller ikke)er at jeg ikke vurdert å avslutte forholdet pga. en engangsgreie som det trulte1976 skriver om.

Det er mulig ... For meg ville det nemlig ikke vært aktuelt å være sammen med en som ikke klarte å la være og rote rundt ..

Skrevet

Nei, men hva om det for samboeren hennes er grunn nok til ikke å fortsette forholdet da? Er det fremdeles ingen grunn til å fortsette? Har ikke han krav på å få vite hvordan hun er?

Hvis det var et engangstilfelle, så beskriver vel ikke det hvordan hun _er_. Da har hun gjort en feil, og det er ikke noe hun akkurat pleier å gjøre.

Dersom det derimot er forholdet deres det er noe galt med, at hun er lei som bebba skriver, så er det en annen diskusjon. Også dersom dette er noe hun gjør ofte på fest, men det er ikke inntrykket jeg får.

Nåja, det ser ut til at vi ikke er enige om hva som er grunn til å avslutte forholdet.

Skrevet

Litt uenig med deg. Tror nok at jo verre samboeren tar det, jo verre får hun det også.

Krav om forklaring, unnskyldning, betryggelser om at hun aldri skal gjøre det igjens o.s.v. I tillegg til at hun muligens må gi avkall på noe av friheten sin en stund, fortelle hva som skjer, hvem hun er sammen med m.m.

Også tror jeg ikke hun får det så bra når hun må se samboerens raseri og smerte,noe hun har påført ham.

Nei, redselen for hva som skjer når man må krype til korset og tilstå sine synder er nok større enn omsorgen man liksom utviser ved å ikke si noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...