Gå til innhold

Ville du byttet issalat med larve i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en larve i issalaten da jeg skar den opp nettopp *grøss*

Ville du tatt med salaten tilbake til butikken for å bytte det neste dag, eller hadde du bare kastet det og ikke gjort noe mer med det?

Mener ikke å anklage butikken eller noe, altså, bare spørre om å få et nytt. Det er jo ikke store saken, heller, men..

Skrevet

Jeg legger alltid salat i lettsaltet vann en halv times tid for å få ut larver og andre kryp som måtte befinne seg der. Det er jo umulig for butikken å garantere for larvefri salat.

Skrevet

Nei det ville jeg ikke, det er ofte småfluer i issalaten, har også funnet grønn larve. Man må rett og slett skylle salat.

Skrevet

Jeg legger alltid salat i lettsaltet vann en halv times tid for å få ut larver og andre kryp som måtte befinne seg der. Det er jo umulig for butikken å garantere for larvefri salat.

Nei, jeg vet jo at det er sånt som kan skje.

Jeg har allerede kastet det. :)

Skrevet

Nei det ville jeg ikke, det er ofte småfluer i issalaten, har også funnet grønn larve. Man må rett og slett skylle salat.

Skyller alltid salat, men issalat er så tettpakket at jeg bare tar av de ytterste bladene. Kommer nok til å skylle enda mer heretter.

Men jeg vet godt at det er sånt som kan skje. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke byttet. Tror det er umulig å gardere seg mot slikt. Glemmer aldri en gang jeg vasket en issalat og oppdaget en hårete, tykk larve innimellom bladene *grøss*

Etter den episoden har jeg vasket hvert eneste blad for seg...

Skrevet

Nei, kanskje ikke med en larve i... Men fikk en gang en som var ørten larver i... den bytta jeg.

Stort sett så oppdager man ikke sånt før butikken har stengt, og middagen spolert!

Skrevet

Det har jeg også opplevd. Fant en diger, kjempetjukk larve i salaten en gang. Det var bare flaks at den lå mellom de ytterste bladene (jeg bruker og rive av og kaste de ytterste bladene på all slags salater), for jeg bruker og hakke opp salaten først, og så har jeg det over i en plast-sikt. Så skyller jeg alt kjempegodt under kaldt vann. Så hvis den hadde ligget lengre inn i salaten, så hadde jeg vel sansynligvis ikke sett den, og dermed skjært den også opp i småbiter........*Grøss*

Jeg gjorde ikke noe med det. kasta hele salaten og larva rett i søppelposen. Så knøt jeg godt for, og fikk sambo til å bære den rett ut i søppelkassen. Ville ikke la den stå inne i tilfelle larva kanskje kom krypende ut og formerte seg....hehe....:)

Gjest Ellen 23
Skrevet

Det er lurt å ta bladene fra hvendre og legge alt i en bolle med kaldt vann og en liten dæsj eddik. Da stikker alle udyr bort!

Skrevet

Det er lurt å ta bladene fra hvendre og legge alt i en bolle med kaldt vann og en liten dæsj eddik. Da stikker alle udyr bort!

Takk for tips.

Heretter skal det skylles bedre enn noen gang ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...