Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert hvis..

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet støttekontakt
Skrevet

dere var støttekontakt for en eldre mann og mottok stadige mailer om hvor fantastisk han synes du er og at du betyr alt for ham?.Dette mottar du hver gang du har vært hos ham Så begynner å beskrive drømmer hvor du er innvolvert. Riktignok ikke noe seksuell undertone men jeg synes det er ekkelt likevel at noen skal fortelle meg slike ting. Er ikke sånt privat?

Jeg har ikke merket at han er seksuelt fiksert på meg eller noe sånt, og vi har vanligvis en god tone. men jeg reagerer på den økende mengden av epost og sms jeg får om hvor fantastisk jeg er. Denne mannen har en funksjonshemning men er helt "klar". Men jeg tror at han har levd en veldig isolert tilværelse.

kan noen please gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Jeg ville ikke gått rundt og bært på dette alene, ta det opp med de som ansatte deg som støttekontakt.

Gjest det ville jeg gjort
Skrevet

Jeg ville ikke gått rundt og bært på dette alene, ta det opp med de som ansatte deg som støttekontakt.

Jeg ville gjort to ting: 1) skrevet tilbake at du opplever dette som upassende og ubehagelig,og at du kommer til å si fra til sjefen din 2) si fra til sjefen din.

Spørs om ikke det vil være best å avvikle relasjonen, og at din arbeidsgiver tar opp dette med ham på forhånd hvis han får en ny støttekontakt.

Gjest det ville jeg gjort
Skrevet

Jeg ville gjort to ting: 1) skrevet tilbake at du opplever dette som upassende og ubehagelig,og at du kommer til å si fra til sjefen din 2) si fra til sjefen din.

Spørs om ikke det vil være best å avvikle relasjonen, og at din arbeidsgiver tar opp dette med ham på forhånd hvis han får en ny støttekontakt.

Vil bare til føye at slikt ikke er uvanlig, og det kalles overføring. Altså at han fører over følelser på deg, at du blir et objekt for alle hans lengsler og savn.

Siden han er en ensom mann, og du en kvinne, så vil dette lett kunne skje. Spørs om det ikke ville være bedre om han fikk en mannlig støttekontakt.

Gjest mener jeg
Skrevet

Hadde nok ikke vært støttekontakt for ham, men en annen person. Men det er jo vanskelig.. Ta det opp med sjefen din, evt. bør mannen få beskjed om at han ikke kan gjøre dette.

Skrevet

Si opp jobben din og si fra til hjemmetjenesten så de er klar over det. Det er ikke meningen at noen skal holde på slik da.

Og jobb hos en dame neste gang.

Gjest fortvilet støttekontakt
Skrevet

Si opp jobben din og si fra til hjemmetjenesten så de er klar over det. Det er ikke meningen at noen skal holde på slik da.

Og jobb hos en dame neste gang.

tusen takk for svar:) Måtte bare få bekreftelser på at det jeg følte var riktig her. Har ikke all verdens erfaring med å jobbe på denne måten heller.

Skrevet

Du kan diskutere det med de som ansatte deg, men dersom du finner den riktige "humoristiske" tonen å si i fra til han på (ansikt til ansikt), så kan det løses uten at han trenger å bli såret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...