Gå til innhold

Hvordan få Opera til å slutte å laste ned alt mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Når jeg åpner en fil i Opera, f.eks. et pdf-dokument, lagrer Opera denne filen. Dette er irriterende, de jeg øsnker å kunne se på dokumenter uten at haqrddisken fylles opp av dem. Det må da gå an å slå av denne lagringsfunskjonen på et vis(?), men jeg finner det ikke i Instillinger. Noen som vet?

Skrevet

Alle nettlesere lagrer filene du ser på. Med Internet Explorer ser du dem bare ikke, fordi de lagres sammen med andre midlertidige filer. Du kan gjøre det samme i Opera - lagre filene i en midlertidig katalog og slett dem ved behov.

Jeg er en annen
Skrevet

Alle nettlesere lagrer filene du ser på. Med Internet Explorer ser du dem bare ikke, fordi de lagres sammen med andre midlertidige filer. Du kan gjøre det samme i Opera - lagre filene i en midlertidig katalog og slett dem ved behov.

Ok, men Explorer benytter vel en eller annen temp-katalog som Windows sletter automatisk med jevne mellomrom, i Opera må jeg vel i så fall slette dem manuelt?

Skrevet

Ok, men Explorer benytter vel en eller annen temp-katalog som Windows sletter automatisk med jevne mellomrom, i Opera må jeg vel i så fall slette dem manuelt?

Ikke hvis du velger å lagre dem i temp-katalogen.

Jeg er en annen
Skrevet

Ikke hvis du velger å lagre dem i temp-katalogen.

Ingen dum ide *kremt*. Da tenker du på WINDOWS/Temp ikke sant?

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Ingen dum ide *kremt*. Da tenker du på WINDOWS/Temp ikke sant?

Tusen takk for hjelpen!

Akkurat hvor Windows sin temp-katalog ligger avhenger av Windows-versjonen. Du kan også lagre filene i Operas egen temp-katalog - hvor den ligger finner du ved å gå på Help - About Opera, og se hvilken sti som står ved "Cache".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...