Gå til innhold

Lærer islendingene fremdeles dansk på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper Bebba kan svare på dette :)

jeg mente at det var og fremdeles var skolefag der borte, mens hun jeg kjenner som skulle dit mente at de ikke lærte det lenger, og at de fleste islendinger føler seg mest konfortable med å snakke engelsk?

Hva er situasjonen der nå? Håper ikke det er lenge til jeg selv kan ta en tur til sagalandet :)

Skrevet

Dansk i islandske skoler? Du mener kanskje Grønland?

Fort gjort å blingse, is på Grønland og grønt på Island :)

Eller kanskje jeg er uvitende, mulig de har standard danskopplæring i begge land.

Skrevet

Dansk i islandske skoler? Du mener kanskje Grønland?

Fort gjort å blingse, is på Grønland og grønt på Island :)

Eller kanskje jeg er uvitende, mulig de har standard danskopplæring i begge land.

Island har jo tidligere vært under Danmark og jeg er rimelig sikker på at de har lært noen skandinaviske språk på skolen, særlig dansk. Vet at de lærer dansk på skolen på Grønland og muligens Færøyene også. men om de gjør det nå lenger aner jeg ikke

kan noen oppklare dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...