Gå til innhold

Vedr. oppgave og litteraturliste?

Anbefalte innlegg

Gjest lilleduen
Skrevet

Har skrevet en oppgave som skal være litteraturliste med. Skal både fornavn og etternavn på forfatter være med eller? Har sett så mye forskjellig, hva er det rette?

Skrevet

Tittel på boka (hele, også evt undertittel), hele navnet på forfatter (såklart) samt forlag, sted og år for utgivelse (obs, denne utgaven).

Skrevet

feks

Skardstad,J.M ( 1997)

Universitetet i endring.(skrives i kursiv)

Oslo

ABC Forlag

Gjest M.Angelica
Skrevet

feks

Skardstad,J.M ( 1997)

Oslo

ABC Forlag

Du her helt rett :)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Du må også huske at navn på artikler skal stå med vanlig skrift, mens artikkelsamlingen den er hentet fra skal stå i kursiv.

Skrevet

Du må også huske at navn på artikler skal stå med vanlig skrift, mens artikkelsamlingen den er hentet fra skal stå i kursiv.

Ops glemte å si at navnet på artikkelen skal stå i hermetegn.

Gjest lilleduen
Skrevet

feks

Skardstad,J.M ( 1997)

Oslo

ABC Forlag

Altså hele etternavn og bare initial på fornavn? ser favn her lenger ned sier hele navnet? det er det jeg er mest usikker på.

Skrevet

Altså hele etternavn og bare initial på fornavn? ser favn her lenger ned sier hele navnet? det er det jeg er mest usikker på.

Det spiller ingen rolle, jeg har alltid brukt hele navnet. (På høyskole/univ. nivå.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...