Gå til innhold

HASTER! Er det farlig å spise...

Anbefalte innlegg

Gjest ingen mesterkokk
Skrevet

Jeg fant fram noen kyllingfileer fra fryseren, men det står "Best før 30.7.04" på dem. Men de har ligget frosset altså fra jeg kjøæpte dem.

Må jeg kaste dem, eller går det an å tilberede dem?

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Jeg hadde nok ikke spist dem, kyllingkjøtt er litt skummelt... Men jeg er en pyse altså.

Skrevet

Hvis de ikke ser eller lukter rart og jeg hadde hatt veldig lyst på dem hadde jeg spist dem så lenge de har vært frosne hele tiden :)

Skrevet

Jada, før hadde vi ikke datomerking :-) Fete ting forringes etter noen år, sånn som fet fisk f.eks. Kylling kan du trygt spise.

Maten taper kvalitet fortere i en sånn liten kjøleskap-fryseboks, enn i en ordentlig fryseboks, men "best før" er ingen ting å være redd for når det står juli i år. Det er bare for at du ikke skal klage hvis du er misfornøyd med smaken etter denne datoen det.

God middag!

Skrevet

Hvis de er frosset ned før utløpsdatoen, så er de nok brukbare. Men smaken blir jo dårligere jo lenger mat lagres, også i fryseboks.

Gjest ingen mesterkokk
Skrevet

Det ble pølser isteden...

Jeg kastet hele kyllingpakka jeg, ville ikke ta noen sjanser.

Skrevet

Det ble pølser isteden...

Jeg kastet hele kyllingpakka jeg, ville ikke ta noen sjanser.

Da har du gledet næringsmiddelindustrien, tenk hvor mye mer de har fått solgt etter at de begynte med "best før" ;-)

Skrevet

På fersk karbonandedeig er jo holdbarhetsdatoen gjerne bare 2-4 dager.

Det betyr jo ikke at den ikke kan fryses og brukes 4 mnd. senere.....

Sånn er det vel med kyllingen også.

Skrevet

Bestførdatoer gjelder da vel ikke i fryseren.

Du kastet kyllingen helt forgjeves.

*rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...