Gå til innhold

Ang mat, mengde.

Anbefalte innlegg

Gjest stikkert
Skrevet

Hei godt folk.

Dette er jo et forum som det tas opp mye forskjellig på.

Har et spm til dere jeg. er det mye å spise en hel pose potetstappe + 1 fiskegrateng helt alene på en gang? Er da selvfølgelig mett, men kunne nok fått i meg dessert også hvis anledningen bød seg.

Kan legge til at jeg veier 62 kg, og er 167 cm høy - samt er ei kvinne på 31. Spiser jeg "for mye" ift gjennomsnittet?

Ha en fortsatt god kveld folks!

Skrevet

Tja, det kommer vel an på hvor mye du er vant med å spise, kanskje?

Utfra målene du nevner, veier du jo helt normalt, vil jeg si. Ikke for tung eller noe.

Jeg kunne ikke greid å spist både en hel pose potetmos og en hel pakke fiskegrateng, da hadde jeg nok ligget temmelig strak ut etterpå. Pleier å dele en fiskegrateng på et par voksne, og kanskje et barn i tillegg også, og så ha litt makaroni i tillegg. Og salat. Men ikke en fiskegrateng og en pose potetmos alene, det kunne jeg nok ikke spist.

Men vi spiser vel alle forskjellig, og en mengde som er mye for en, kan være passe for en annen. Kommer vel også an på forbrenning. Nå er ikke jeg noen treningsnarkoman, akkurat, så jeg kunne kanskje spist såpass hvis jeg hadde vært veldig mye mer aktiv enn jeg er nå.?

Elisabeth1365380359
Skrevet

Hvis du trener mye så vil kroppen kreve mer enn hvis du ikke beveger deg i det hele tatt. Jeg hadde nok ikke klart å spise så mye, men så lenge du ikke legger på deg av det så har det jo ingenting å si. eller?

Skrevet

Jeg kan huske fra et Grete Roede-kurs at en "slankeporsjon" er en halv fiskegrateng pluss grønnsaker og en potet.

Dermed ligger din posjon godt over den, men ikke helt vanvittig, synes jeg. Alt kommer an på hva du ellers spiser og hvor mye du beveger deg.

Når det er sagt, er det svært lite fornuftig næring i ferdig potetstappe.

Skrevet

Jeg kan huske fra et Grete Roede-kurs at en "slankeporsjon" er en halv fiskegrateng pluss grønnsaker og en potet.

Dermed ligger din posjon godt over den, men ikke helt vanvittig, synes jeg. Alt kommer an på hva du ellers spiser og hvor mye du beveger deg.

Når det er sagt, er det svært lite fornuftig næring i ferdig potetstappe.

skorpionfisken
Skrevet

Potetstappe og fiskegrateng??????

Fiskegrateng med potetstappe?????

potetstappe...USJ, til pølser kanskje men...???

Jaja, smaken er som baken.

Jeg ville spist hele fiskegratengen sammen med revet gulrot. OG kutta ut både potet og eller potetstappe. Grei porsjon tror jeg, selv om det ikke er en slankeporsjon.

Skrevet

Jeg spiser fint en hel fiskegrateng alene (men da er jeg METT). Med gulrot dog, kunne ikke falle meg inn å blande potetmos borti fiskegratengen min, nei ;)

Skrevet

Når vi har fiskegrateng spiser vi en pakke hver + poteter og raspa gulrøtter.. Jeg spiser to små poteter.. DA er jeg mett etterpå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...