Gå til innhold

NHD - holdning på dette forumet


Cilien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje det etter en tid er lett å glemme at en ikke kjenner de man snakker med her på DOL. Hvem tåler hva? De fleste tåler det meste, men vi vet ikke hvem som ikke tåler et tilsynelatende røft svar.

Jeg reagerer på nick som "sliter nå idag", "har det fælt nå idag" og andre lignende. De vekker overhode ikke empati hos meg, nesten bare det motsatte.

At noen har slike nick bør jeg vel tåle, og kanskje er det bare hos meg det utløser slike reaksjoner. Skulle den finnes hos andre også bør personen tenke over hvilke reaksjoner de utløser hos andre.

Mine holdninger på dette forumet!!!!

Reagerer også på den typen nick. Får inntrykk at de vil "bite seg fast i elendigheten" så lenge de klarer. Gir ikke rom for at ikke alle dager er like ille.

Noen ganger tenker jeg at det antagelig er nick tatt "for anledningen", for ikke å røpe for mye under sitt vanlige nick. Det kan jeg forstå, og synes vel egentlig det er greit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du støttet at det svaret som kom; at eg ikkje har noke betre å gjøre; det var faktisk veldig sårende, og det var med på å gjøre den dagen veldig vond.

og er meget skepisk til svarene fra NHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå at han gjør en kjempejobb her jeg! Har selv ikke vært aktiv på evigheter men følger likevel med. Stiller tross alt opp her til "alle døgnets tider".

Og.. noen ganger så er klar tale det beste :) I allefall når man har surra og filosofert over ting i en evighet!

Selvsagt ligger det en risiko ved å kommunisere på måten det gjøres her. Er alltids vanskelig å gjøre en vurdering av tilstanden til personen som sitter bak pc'n der borte et sted. Men NHD må vel absolutt sies å være erfaren på denne formen å kommunisere på og jeg har ikke oppfattet at han har gått for langt noensinne. Verdien av at han er her og gir informasjon, støtte og gode råd veid opp mot at enkelte føler seg tråkket på tærne en gang i mellom sier seg vel egentlig selv.

Det finnes såvidt jeg vet ikke noe lignende tilbud noesteds, hvor man faktisk med stor sannsynlighet kan få svar på alt fra medisindoseringer til ja.. det meste "anonymt" og gratis!

der er eg einig, at dette er eit bra tiltak, og flott at det er gratis.

men som fagperson,så bør ein veta at ein skal trå forsiktig her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...