Gå til innhold

Engelske størrelser på klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det samme hvert år.. Jeg må bestille kjole til en overvektig tante fordi hun ikke har internett.

Husker adri disse målene. Hva er størrelse 34?

Dette er hva det står om målene på kjolen:

Will fit women with these measurements:

Bust: 56" to 60", Waist up to 60", Hips up to 68"

Gjest Zarine XXXL
Skrevet

Eg bruker av og til denne sajten som hjelpemiddel når eg er ute og kikkar på nett etter klær. Eg har faktisk ikkje KJØPT noko enda, så eg veit ikkje om det er 100% nøyaktig i alle tilfeller, men du kan jo prøve og sjå om det ser vettugt ut:

http://www.plussizeclothing.co.uk/size-guide.html

Ellers så vil måla bli sånn sirkus slik:

Byste 142-152 cm, Midje opp til 152 cm, Hofter opp til 172cm

Ifølge tabellen eg linka til, tilsvarer det 62 i europeisk str. Men eg er ikkje så VELDIG ulik i eit par av dei måla der, og PERSONLEG så har eg no ALDRI hatt på meg klede verken i str 60 eller 62 (av forståelege grunnar, det finst jo ikkje i butikkane uansett) utan at eg har gått kleslaus av den grunn. Eg syns alltid at eg kjem opp med mange str større når eg går etter mål enn når eg prøver på. Så du får vurdere litt kva som verker rimeleg. Og så kjenner du vel kanskje din tantes norske kjolestr.?

Lykke til med bestillinga, håper tante blir nøgd :)

Skrevet

Eg bruker av og til denne sajten som hjelpemiddel når eg er ute og kikkar på nett etter klær. Eg har faktisk ikkje KJØPT noko enda, så eg veit ikkje om det er 100% nøyaktig i alle tilfeller, men du kan jo prøve og sjå om det ser vettugt ut:

http://www.plussizeclothing.co.uk/size-guide.html

Ellers så vil måla bli sånn sirkus slik:

Byste 142-152 cm, Midje opp til 152 cm, Hofter opp til 172cm

Ifølge tabellen eg linka til, tilsvarer det 62 i europeisk str. Men eg er ikkje så VELDIG ulik i eit par av dei måla der, og PERSONLEG så har eg no ALDRI hatt på meg klede verken i str 60 eller 62 (av forståelege grunnar, det finst jo ikkje i butikkane uansett) utan at eg har gått kleslaus av den grunn. Eg syns alltid at eg kjem opp med mange str større når eg går etter mål enn når eg prøver på. Så du får vurdere litt kva som verker rimeleg. Og så kjenner du vel kanskje din tantes norske kjolestr.?

Lykke til med bestillinga, håper tante blir nøgd :)

Tusen takk for svar!

Hun bruker ca. str. 58 har jeg fått opplyst, men hovedproblemet er digre pupper :)

Da får jeg tro at str. 34 iallefall ikke er for lite. Hun synes kjolen var veldig fin, så da bestiller jeg den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...