Gå til innhold

Våt kontra tørr - mopp?

Anbefalte innlegg

Gjest moppeluring
Skrevet

Har tenkt å anskaffe meg en mopp. Men finnes det typer som kombinerer både våt og tørr mopping? I såfall hvilket merke er det da?

Og hva er lurest, tørr eller vpt mopp? Blir vel renest med våt, kanskje?

Noen synspunkt på merker etc

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har både våt og tørrmopp. Det er håpløst å vaske med mopp hvis ikke støvet er fjernet først. Da ville jeg nok valgt en av de oljebaserte engangsmoppene.

Skrevet

Jif fungerer bra, syns jeg.

Først mopper du med tørrmopp (bruker engangs, så slipper jeg å dra av støvet etterpå. Liker bedre å bare krølle den sammen og kaste den), så bruker du våtmopp (brukes mange ganger, den er mikrofiber) der det trengs.

Anbefaler å kjøpe pakker med engangstørrmopper på f eks Nille, der er de mye billigere men like gode. :)

Skrevet

Både Jif og Swiffer-moppene er både tørre og våte.

Når du vasker bruker du tørt for å fjerne tørt, og vått for å fjerne det som har vært vått. Altså det holder å tørrmoppe over parkett på soverommet, men du må kanskje ha våt i gangen og på kjøkkenet eller andre steder hvor man søler fælt.

Det blir vel stort sett ikke _skittent_ gjør det det da? Bare støvete og fnuggete.

Skrevet

Jif fungerer bra, syns jeg.

Først mopper du med tørrmopp (bruker engangs, så slipper jeg å dra av støvet etterpå. Liker bedre å bare krølle den sammen og kaste den), så bruker du våtmopp (brukes mange ganger, den er mikrofiber) der det trengs.

Anbefaler å kjøpe pakker med engangstørrmopper på f eks Nille, der er de mye billigere men like gode. :)

Så du kjøper sånne tørrmopp-ark på Nille og bruker på JIF-moppen, er det sånn å forstå?

Skrevet

Når du vasker bruker du tørt for å fjerne tørt, og vått for å fjerne det som har vært vått. Altså det holder å tørrmoppe over parkett på soverommet, men du må kanskje ha våt i gangen og på kjøkkenet eller andre steder hvor man søler fælt.

Det blir vel stort sett ikke _skittent_ gjør det det da? Bare støvete og fnuggete.

Åsemor, bare vent til du har fått barn altså ;o) Grøtflekker på gulvet og kjekssmuler ....

Annonse

Skrevet

Åh, her i huset blir det forbløffende fort skittent.

Guttungen mister mat, kliner med plastilina og søler saftskvetter på stue- og kjøkkengulvet, mor søler kaffe og vin både her og der, far tramper inn med støvlene på...

Vi er kanskje en usedvanlig klønete og lurvete familie? ;o)

Skrevet

Så du kjøper sånne tørrmopp-ark på Nille og bruker på JIF-moppen, er det sånn å forstå?

Jepp. :)

Skrevet

Åsemor, bare vent til du har fått barn altså ;o) Grøtflekker på gulvet og kjekssmuler ....

Havregrøt er det verste - det sitter som sement om det tørker.

Skrevet

Nytter ikke med verken våt eller tørr da. Man må ha skrape he he

Skrevet

Guttungen mister mat, kliner med plastilina og søler saftskvetter på stue- og kjøkkengulvet, mor søler kaffe og vin både her og der, far tramper inn med støvlene på...

Nei, men jeg er bare 2 voksne mennesker vettu. ;)

Men som sagt, tørt tas med tørt, det som har vært vått tas med vått.

Skrevet

Ja jeg venter og venter og venter og venter....

*utålmodig*

Annonse

Skrevet

he he, akkurat som hos oss.

Må feie over kjøkkengulvet med klutekostemoppen (egenkomponert greie laget av en nal med langt skaft, hvor jeg har festet en mikrofiberklut) til stadighet, jeg har også den merkelige tendensen til å søle med vin *kremt*, og sannelig blir det ikke tråkket inn saker og ting i gangen også.

Skrevet

Havregrøtsøl... *hyyle og rive seg i håret*

Skrevet

Ja jeg venter og venter og venter og venter....

*utålmodig*

Men du har en stund igjen, har du ikke? Og så er det et halvt år etter der du må fram med isskrapa ;o)

Jeg skjønner godt at du er utålmodig, det har gått helt rundt for meg på slutten alle gangene :o)

Skrevet

Nei, men jeg er bare 2 voksne mennesker vettu. ;)

Men som sagt, tørt tas med tørt, det som har vært vått tas med vått.

hehe, bare vent!

;o)

Skrevet

Men du har en stund igjen, har du ikke? Og så er det et halvt år etter der du må fram med isskrapa ;o)

Jeg skjønner godt at du er utålmodig, det har gått helt rundt for meg på slutten alle gangene :o)

Nesten 3 mnd igjen.

Skrevet

Nesten 3 mnd igjen.

Men det er jo så deilig å kjenne babyen sparke inni magen. Du skal kose deg nå :o)

Skrevet

Hehehehe.... Det blir SKITTENT hos oss.

Over alt.

Vi har ungar vi, som roter og søler alt mogleg på dei mest usannsynlege stader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...