Gå til innhold

Tips til julegaver ungene kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Ligger også på småbarnsforum).

Ungene lager alltid julegaver til besteforeldre, tanter/onkler og faddere.

I år blir jeg ikke helt klok på hva vi skal lage..

Så uvant å ikke ha en masse ideer liggende :o)

Trenger tips!

Hva er noe av det fineste/søteste ditt/dine barn har laget til jul?

Om dere lager julegaver sammen med barna, hva lager dere i år, og hva har dere gjort tidligere?

Vet dere noe om hva de lager i b.hagen?

Gjerne noe "ordentlig", noe som ikke gjør så mye av seg. Dorull-nisser kan være søte nok de, men det er ikke det jeg er ute etter nå :o)

(Ikke interessert i diverse håndavtrykk med det diktet jeg ikke klarer å like..)

Skrevet

Tja, bland masse melis med litt vann..til sånn tykk masse.... mal det utover tykke ark...dekk hele arket med dette.... deretter tar dere vannfarger og maler litt lett utover...sånn akvarellaktig....la det tørke..blir litt blank og fin da...

passer vel best til foreldre eller besteforeldre dette her da, men ser litt "profft" ut liksom :)

Skrevet

Tja, bland masse melis med litt vann..til sånn tykk masse.... mal det utover tykke ark...dekk hele arket med dette.... deretter tar dere vannfarger og maler litt lett utover...sånn akvarellaktig....la det tørke..blir litt blank og fin da...

passer vel best til foreldre eller besteforeldre dette her da, men ser litt "profft" ut liksom :)

Takk for tips, men som du også sier passer det vel best for besteforeldre/foreldre :o)

Noe som også er kjempefint er å stryke sukkerlake utover arket, og så male med "tynn" vannmaling over!

Passepartout (ble usikker på skrivemåten nå..) blir prikken over i`en på slike bilder.

Skrevet

Hobby-butikker har massevis av gøyale ting, til å lage f.eks. såpe, gelé-lys etc. Jeg fikk dette (en av hver) av niesen min til jul ett år. Kjempesøtt. Så hadde hun hatt litt glitter og glitter-stjerner i gelelyset.

Gå i en hobbybutikk og kikk, er sikkert andre ting også der, som man lett kan lage fine ting av.

Skrevet

Hobby-butikker har massevis av gøyale ting, til å lage f.eks. såpe, gelé-lys etc. Jeg fikk dette (en av hver) av niesen min til jul ett år. Kjempesøtt. Så hadde hun hatt litt glitter og glitter-stjerner i gelelyset.

Gå i en hobbybutikk og kikk, er sikkert andre ting også der, som man lett kan lage fine ting av.

Hva med å male på glass?

Skrevet

Hva med å lage småkaker eller annet julegodt sammen med barna? Og så kan dere legge det i en fin boks/fint glass og sette sløyfe på.

Skrevet

Takk for tips, men som du også sier passer det vel best for besteforeldre/foreldre :o)

Noe som også er kjempefint er å stryke sukkerlake utover arket, og så male med "tynn" vannmaling over!

Passepartout (ble usikker på skrivemåten nå..) blir prikken over i`en på slike bilder.

Lagde noen krukker med rosmarinmarinert ost igår sammen med småen. Han hjalp til å måle opp og gi meg tingene jeg skulle ha og godkjenne at nå var det nok med det og det. Så lagde han lappene, dvs pyntet på lappene som skulle klistres på krukkene (feta ost krukker..fine de synes jeg :) )

Kanskje ikke det du ser etter, men vi var iallefall sammen om det...mest jeg som tok føringen siden han bare er 3 1/2, men han var enig med meg at jo, kan godt ha litt mer i, eller nok nå :P Dessuten så målte jeg hver del i egen liten skål som han deretter blandet i en større skål med alt i før han hjalp meg med å få alt oppi krukkene.

Iallefall, resultatet både så og luktet lekkert ut..håper det smaker like godt! http://www.mat.no/vis_artikkel.aspx?artid=4626

Skrevet

I barnehagen jeg jobber lager vi bla:

- filthjerter

- malte telysestaker (små glass som man steker etter å ha malt dem)

- naturvever: Du finner pinner i passe størrelse som former en "Y", og vever mellom "v"'en (syns disse ble kjempefine)

- nøkkelringer: sager en kvast i passe tykkelse (2-3 cm i diameter) i skiver, pusser denne, legger på et bilde dere liker, og lakker over med "dekopasj" (ingen idè og skrivemåte, vi tar det på lydskrift ;-) Borr lite hull og fest i en nøkkelring.

Det var noen forslag i alle fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...