Gå til innhold

Hva kan jeg spise når syk?

Anbefalte innlegg

Gjest syk i dag :-(
Skrevet

De siste to dagene har jeg vært kvalm og kastet opp alt. Føler meg bedre i dag men vet ikke om jeg tør spise noe for jeg er så redd for å kaste opp igjen.

Hva slags mat er best å prøve i en slik situasjon, og hva er best å unngå?

Jeg lurer feks på om en skive loff er lurere enn grovbrød, eller om tomatsuppe el.likn er bedre?

Gjest been there done that
Skrevet

Avsilt havresuppe er det beste når man er kvalm. Kok opp havergryn, vann og endel sukker, og la det koke lenge. Sil så av alle havregrynene, og spis suppa.

I valget mellom det du sier er loff med smør på deet beste. De andre tingene er for hardt for magen

God bedring :)

Skrevet

Drikk masse, 50/50 blanding av Farris og eplemost er veldig bra til og begynne med. Cola er også ok. Loff eller tørre (gjerne salte) kjeks er ok å starte med. Når Lillemann er syk, vil han gjerne a potetskruer med salt. ;)

Skrevet

Jeg sverger også til mariaflyfly og hennes lillemann sine råd. Ritz kjeks, farris og eplemost, litt potetskruer og evt. små eplebiter pleier jeg å begynne med.

Skrevet

Jeg også tenkte å anbefale havresuppe:)

Og så tilføyer jeg blåbær saft:) Du kan gjerne ha i litt blåbær saft oppe i suppa også.

Tørre kjeks med blåbær syltetøy.

God bedring!

Gjest god bedring
Skrevet

Lytt til deg selv - hva har du lyst på? Jeg synes tomatsuppe, potetmos eller brun lapskaus på boks er godt når jeg er kvalm, men så var det dette mammaen min laget til meg da jeg var syk som liten; jeg forbinder det med omsorg :)

Skrevet

Da sambon og jeg hadde omgangssyke, var det eneste vi fikk i oss og som ikke kom opp igjen, rista loff med sukker.

Skrevet

Støtter mariaflyfly, du kan i tillegg være obs på at melkeprodukter ikke er smart. Alt lettfordøyelig duger.

Gjest syk i dag - men nesten frisk nå
Skrevet

Jeg fulgte rådene. Spiste først noen salte kjeks med Cola. Senere på dagen en loffskive. I kveld tomatsuppe. Det har godt bra alt sammen.

DOL er jammen bra å ha!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...