Gå til innhold

Jul i utland - trenger svar fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julefest i kveld. Har fått beskjed at jeg må ta med noe typisk norsk julemat, men sliter litt. Tenkte først å lage riskrem, men det kommer til å ta for lang tid. I tillegg har de ikke kirsebærsaus. Er det noe annet lett jeg kan lage med noen enkle ingredienser?

Setter utrolig stor pris på svar!

Skrevet

Har de ikke ferdiggrøt i butikkene? Riskrem tar ikke så lang tid heller da om du begynner nå og festen begynner ikveld...en time ca til koking...så avkjøl kjapt før kremen vendes i? Saus kan du lage av saft, kjøp bringebær eller kirsebærsaft?

Ellers..tja...vet ikke hva du har tilgang til i utlandet da..? tenker på sylte, gravlaks/ørret.. medisterpølse? Ellers er typiske julematgreier vel lutefisk..rakfisk... multekrem! om du finner multer/multesyltetøy i utlandet?

Skrevet

Har de ikke ferdiggrøt i butikkene? Riskrem tar ikke så lang tid heller da om du begynner nå og festen begynner ikveld...en time ca til koking...så avkjøl kjapt før kremen vendes i? Saus kan du lage av saft, kjøp bringebær eller kirsebærsaft?

Ellers..tja...vet ikke hva du har tilgang til i utlandet da..? tenker på sylte, gravlaks/ørret.. medisterpølse? Ellers er typiske julematgreier vel lutefisk..rakfisk... multekrem! om du finner multer/multesyltetøy i utlandet?

Hva er det vi har for noe da? Marsipan, gravlaks (men det blir så dyrt), krem, nøtter, sjokolade

Skrevet

Kanskje jeg kan lage marsipankuler med nøtt på toppen! Eller hur?

Skrevet

Hva er det vi har for noe da? Marsipan, gravlaks (men det blir så dyrt), krem, nøtter, sjokolade

Multekrem da?

Hvis du ikke synes det blir for dyrt da.

Skrevet

Multekrem da?

Hvis du ikke synes det blir for dyrt da.

Finnes ikke multer,dessverre:o(

Skrevet

Finnes ikke multer,dessverre:o(

Du bor i utlandet altså?

Skrevet

Du bor i utlandet altså?

ja, og det er derfor dette er litt problematisk.

Skrevet

ja, og det er derfor dette er litt problematisk.

Hva med kolakaker eller hvite kakemenn da?

Ingrediensene som er i dette er vel vanlige for mange land.

Istede for figurformer kan du bruke ett glass til å stikke ut kakemenn med.

Skrevet

Jeg laget brente mandler i fjor når jeg bodde i Amerika, og det ble en skikkelig suksess..

Skrevet

Kanskje jeg kan lage marsipankuler med nøtt på toppen! Eller hur?

Marsipan er vel ikke særlig norsk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...