Gå til innhold

sopp i munn?


sjuk

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med at Jeg får kvite "ringer" i forskjellige størrelsar på tungen. Det er oftest en anelse fargeforskjell inne i ringen frå resten av tungen. Jeg blir veldig fort "sår" på tungen om jeg et noko syrlig. Jeg har også små problemer med munnsår som kommer og går(innsida på leppene og kjakane). Jeg får også en sjeldan gang noe helt bleikt kvitt på størrelse som et knappenålshovud som sitt fast langt bak på oppsida av halsen(varierer).Når akkurat bak med en finger.Prikken kan løsne litt på overflata så at jeg får en liiten bit på fingeren(ikke hardt) Men resten som sitte igjenn er som støypt fast. Hva i all verden er dette? Jeg har hatt desse problemene i over 10 år.Det er ringene på tungen som kommer oftest. Jeg vert svært glad om jeg får svar på desse problemene Det hadde vært fint om du kunne gitt meg namn på medisiner som kan hjelpe mot dette som bare brukest i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Det er desverre umulig å stille en sikkert diagnose ut fra det du beskriver. Et forsøk på det vil kanskje bare forvirre deg.

Derfor synes jeg at en tannlege skal få gjøre det ved selvsyn.

Mitt råd et altså at du lar en tannlege titte på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...