Gå til innhold

Kolakaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har oppskriften?

Vet at mange her inne baker de...

Skrevet

Sakset direkte fra DOL et annet år...

500 g sukker

500 g margarin

625 g hvetemel

5 ts vaniljesukker

5 ts natron

2,5 ss lys sirup

Rør smør, sukker og sirup hvitt, tilsette det tørre. Trill ut fingertykke lengder og trykk dem flate. Stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Skjær snipper på skrå mens de er varme.

Skrevet

Sakset direkte fra DOL et annet år...

500 g sukker

500 g margarin

625 g hvetemel

5 ts vaniljesukker

5 ts natron

2,5 ss lys sirup

Rør smør, sukker og sirup hvitt, tilsette det tørre. Trill ut fingertykke lengder og trykk dem flate. Stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Skjær snipper på skrå mens de er varme.

Da er det som jeg trodde, dette er det min mor har kalt karamellkaker.

Ser at hennes oppskrift ikke har natron i, og at blandingsforholdet er noe anderledes.

Men det er ingen tvil om at dette er supergode julekaker.

Takk skal du ha :)

Skrevet

Da er det som jeg trodde, dette er det min mor har kalt karamellkaker.

Ser at hennes oppskrift ikke har natron i, og at blandingsforholdet er noe anderledes.

Men det er ingen tvil om at dette er supergode julekaker.

Takk skal du ha :)

Ja, gode er de. Ingen slankekost akkurat :o)) Jeg har aldri skjønt hvorfor de kalles kolakaker, karamellkaker er definitivt et mer dekkende begrep.

Skrevet

Ja, gode er de. Ingen slankekost akkurat :o)) Jeg har aldri skjønt hvorfor de kalles kolakaker, karamellkaker er definitivt et mer dekkende begrep.

Kola = svensk ord for karamell

Skrevet

Kola = svensk ord for karamell

Ahhh ! Da skjønner jeg også ;o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...