Tvillingmamma Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Noen her inne som har oppskriften? Vet at mange her inne baker de... 0 Siter
Lisabeth Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Sakset direkte fra DOL et annet år... 500 g sukker 500 g margarin 625 g hvetemel 5 ts vaniljesukker 5 ts natron 2,5 ss lys sirup Rør smør, sukker og sirup hvitt, tilsette det tørre. Trill ut fingertykke lengder og trykk dem flate. Stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Skjær snipper på skrå mens de er varme. 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Sakset direkte fra DOL et annet år... 500 g sukker 500 g margarin 625 g hvetemel 5 ts vaniljesukker 5 ts natron 2,5 ss lys sirup Rør smør, sukker og sirup hvitt, tilsette det tørre. Trill ut fingertykke lengder og trykk dem flate. Stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Skjær snipper på skrå mens de er varme. Da er det som jeg trodde, dette er det min mor har kalt karamellkaker. Ser at hennes oppskrift ikke har natron i, og at blandingsforholdet er noe anderledes. Men det er ingen tvil om at dette er supergode julekaker. Takk skal du ha 0 Siter
Lisabeth Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Da er det som jeg trodde, dette er det min mor har kalt karamellkaker. Ser at hennes oppskrift ikke har natron i, og at blandingsforholdet er noe anderledes. Men det er ingen tvil om at dette er supergode julekaker. Takk skal du ha Ja, gode er de. Ingen slankekost akkurat )) Jeg har aldri skjønt hvorfor de kalles kolakaker, karamellkaker er definitivt et mer dekkende begrep. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Ja, gode er de. Ingen slankekost akkurat )) Jeg har aldri skjønt hvorfor de kalles kolakaker, karamellkaker er definitivt et mer dekkende begrep. Kola = svensk ord for karamell 0 Siter
Lisabeth Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Kola = svensk ord for karamell Ahhh ! Da skjønner jeg også ;o)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.