Gå til innhold

Julebakst light

Gjest Nyco som ikke er noen baker

Anbefalte innlegg

Gjest Nyco som ikke er noen baker
Skrevet

Sånn ferdig pepperkakedeig, kan man bare rulle den ut og steike sånn rett frem med en gang?

Og ferdig kransekakedeig, er den og bare til å slenge i ovnen?

Jeg tenkte jeg skulle snekre et pepperkakehus og noen sånne kranskekakedeigfingre eller hva de heter. Sånne som man dupper i sjokoloade. Jam jam.

Skrevet

Det har du helt rett i! Deigen trenger kun å formes og stekes,.

Gjest Nyco som skal bake
Skrevet

Det har du helt rett i! Deigen trenger kun å formes og stekes,.

Ah! Herrrrlig. Sjennialt. *går og "baker"*

Skrevet

Ah! Herrrrlig. Sjennialt. *går og "baker"*

Visst f... sjenialt til 1000.. ;-)

Skrevet

Den ferdige pepperkakedeigen er genialt enkel.

Vi bruker den fra IKEA, og det er så greit at vi er på tredje runden nå - vi deler opp deigen, for guttungen er så glad i bakestunden.

Skrevet

Den ferdige pepperkakedeigen er genialt enkel.

Vi bruker den fra IKEA, og det er så greit at vi er på tredje runden nå - vi deler opp deigen, for guttungen er så glad i bakestunden.

Kjøpte den deigen idag, jeg, da jeg var innom IKEA. (Og DU så deilig det er å rusle rundt på ikea klokka ett en mandag, rolig og fredelig, og suge inn alt nytt de har fått inn ;) Det var ikke kø i kassen, engang!)

Uansett, nå står deigen i kjøleskapet, tenkte det kunne være moro å bake litt mer, likevel. Snuppa har spurt flere ganger...så jeg skal ikke være så kjip og ikke bake pepperkaker.

Men hvor mange grader steker du dem på? Det sto ikke på pakken. Regner med det er sånn 5-10minutter, men er det 150 eller 200 grader, tro?

Skrevet

Kjøpte den deigen idag, jeg, da jeg var innom IKEA. (Og DU så deilig det er å rusle rundt på ikea klokka ett en mandag, rolig og fredelig, og suge inn alt nytt de har fått inn ;) Det var ikke kø i kassen, engang!)

Uansett, nå står deigen i kjøleskapet, tenkte det kunne være moro å bake litt mer, likevel. Snuppa har spurt flere ganger...så jeg skal ikke være så kjip og ikke bake pepperkaker.

Men hvor mange grader steker du dem på? Det sto ikke på pakken. Regner med det er sånn 5-10minutter, men er det 150 eller 200 grader, tro?

Jeg steker dem på litt under 200 grader i 5-8 minutter - du må nesten følge med mot slutten, det varier fra ovn til ovn.

Jeg har delt opp deigen, for selv om guttungen elsker bakst, gidder han ikke holde på så lenge. Dermed har vi heller flere korte, greie seanser, enn at jeg må stå og kjevle leenge etter at han har gått over til lego. ;o)

Skrevet

Jeg steker dem på litt under 200 grader i 5-8 minutter - du må nesten følge med mot slutten, det varier fra ovn til ovn.

Jeg har delt opp deigen, for selv om guttungen elsker bakst, gidder han ikke holde på så lenge. Dermed har vi heller flere korte, greie seanser, enn at jeg må stå og kjevle leenge etter at han har gått over til lego. ;o)

Thanks ;)

Da blir det kanskje litt baking imorgen på fridagen, da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...