Gå til innhold

Personer som skryter av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som ikke kan fordra folk som hele tiden må gå å skryte av seg selv?

Skrevet

Ustanselig selvskryt er usjarmerende og masete.

Men folk som kan si at de er flinke til noe, er bare fint - særlig hvis de er flinke til å rose andre samtidig. Det tyder på trygghet.

Skrevet

Jo, jeg tror ingen liker at andre skryter mye av seg selv.

Hva vi oppfatter som (mye) skryt derimot, tror jeg er veldig ulikt, det jeg synes er morsomme historier fra en kollega rundt lunsjbordet, hvor jeg synes hun gir mye av seg selv og er uhøytidelig og morsom, kan du helt sikkert oppfatte som en skrytende person (og omvendt).

Min svigerfar synes alt personlig snakk enten er syting eller skryting, det er ingenting midt i mellom..

Noen er, som Malun skriver, flinke å skryte av andre / gi ros / positive tilbakemeldinger. Det må selvsagt være lov å nevne egne bragder også i slike sammenhenger.

Men jeg er helt enig med deg, mye skryt (av seg selv eller av feks barna sine) er usjarmerende.

Gjest Verdal'n, sjøh!
Skrevet

Jeg har en nabo av det sjeldne slaget - hun både høres og sees, mer enn strengt tatt nødvendig.

I tillegg er hun _mega_skryte-berte. Hun SKRYTER av sine egne kokkeferdigheter. Hun er ikke over middels flink, men er god på å pynte kaker - det skal hun ha!

"Æ e' _søkke_ go' te å lag mat. Ja - æ e' de'!" Understreker seg selv i enhver sammenheng...

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jo, jeg tror ingen liker at andre skryter mye av seg selv.

Hva vi oppfatter som (mye) skryt derimot, tror jeg er veldig ulikt, det jeg synes er morsomme historier fra en kollega rundt lunsjbordet, hvor jeg synes hun gir mye av seg selv og er uhøytidelig og morsom, kan du helt sikkert oppfatte som en skrytende person (og omvendt).

Min svigerfar synes alt personlig snakk enten er syting eller skryting, det er ingenting midt i mellom..

Noen er, som Malun skriver, flinke å skryte av andre / gi ros / positive tilbakemeldinger. Det må selvsagt være lov å nevne egne bragder også i slike sammenhenger.

Men jeg er helt enig med deg, mye skryt (av seg selv eller av feks barna sine) er usjarmerende.

Men her på dol, skryter vi jo alle av barna våre.

Ihverfall gjør jeg det.

Tør ikke det i det virkelige liv, ikke så veldig ihvertfall.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis det eneste de har å si om seg selv er skryt, så er det irriterende. Ingen er bare flinke eller bare dårlige. Synes en passe blanding av å fortelle hva en er flink til og hva en sliter med er sjarmerende. Eller kanskje rettere sagt naturlig.

Forøvrig er det like ille med folk som aldri kan si noe pent om seg selv! Slike unngskyld-at-jeg-er-til-typer er slitsomme de også.

Skrevet

Nei. Det er det verste jeg vet.

Blir samtidig litt misunnelig. Ønsker jeg selv også hadde turt å si noe positivt om meg selv i blant. Men alt med måte.

Skrevet

Nei. Det er det verste jeg vet.

Blir samtidig litt misunnelig. Ønsker jeg selv også hadde turt å si noe positivt om meg selv i blant. Men alt med måte.

Du skal vite en ting. Perosner som virkelig er flinke de skryter aldri av seg selv. De har rett og slett ikke behov for å gjøre det. Om personer skryter mye av seg selv så er det fordi de har dårlig selvtillit i bånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...