Gjest Olja Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Er det bare meg som ikke kan fordra folk som hele tiden må gå å skryte av seg selv? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Ustanselig selvskryt er usjarmerende og masete. Men folk som kan si at de er flinke til noe, er bare fint - særlig hvis de er flinke til å rose andre samtidig. Det tyder på trygghet. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jo, jeg tror ingen liker at andre skryter mye av seg selv. Hva vi oppfatter som (mye) skryt derimot, tror jeg er veldig ulikt, det jeg synes er morsomme historier fra en kollega rundt lunsjbordet, hvor jeg synes hun gir mye av seg selv og er uhøytidelig og morsom, kan du helt sikkert oppfatte som en skrytende person (og omvendt). Min svigerfar synes alt personlig snakk enten er syting eller skryting, det er ingenting midt i mellom.. Noen er, som Malun skriver, flinke å skryte av andre / gi ros / positive tilbakemeldinger. Det må selvsagt være lov å nevne egne bragder også i slike sammenhenger. Men jeg er helt enig med deg, mye skryt (av seg selv eller av feks barna sine) er usjarmerende. 0 Siter
Gjest Verdal'n, sjøh! Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jeg har en nabo av det sjeldne slaget - hun både høres og sees, mer enn strengt tatt nødvendig. I tillegg er hun _mega_skryte-berte. Hun SKRYTER av sine egne kokkeferdigheter. Hun er ikke over middels flink, men er god på å pynte kaker - det skal hun ha! "Æ e' _søkke_ go' te å lag mat. Ja - æ e' de'!" Understreker seg selv i enhver sammenheng... 0 Siter
Gjest KariKruskakli. Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jo, jeg tror ingen liker at andre skryter mye av seg selv. Hva vi oppfatter som (mye) skryt derimot, tror jeg er veldig ulikt, det jeg synes er morsomme historier fra en kollega rundt lunsjbordet, hvor jeg synes hun gir mye av seg selv og er uhøytidelig og morsom, kan du helt sikkert oppfatte som en skrytende person (og omvendt). Min svigerfar synes alt personlig snakk enten er syting eller skryting, det er ingenting midt i mellom.. Noen er, som Malun skriver, flinke å skryte av andre / gi ros / positive tilbakemeldinger. Det må selvsagt være lov å nevne egne bragder også i slike sammenhenger. Men jeg er helt enig med deg, mye skryt (av seg selv eller av feks barna sine) er usjarmerende. Men her på dol, skryter vi jo alle av barna våre. Ihverfall gjør jeg det. Tør ikke det i det virkelige liv, ikke så veldig ihvertfall. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Hvis det eneste de har å si om seg selv er skryt, så er det irriterende. Ingen er bare flinke eller bare dårlige. Synes en passe blanding av å fortelle hva en er flink til og hva en sliter med er sjarmerende. Eller kanskje rettere sagt naturlig. Forøvrig er det like ille med folk som aldri kan si noe pent om seg selv! Slike unngskyld-at-jeg-er-til-typer er slitsomme de også. 0 Siter
Orio Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Nei. Det er det verste jeg vet. Blir samtidig litt misunnelig. Ønsker jeg selv også hadde turt å si noe positivt om meg selv i blant. Men alt med måte. 0 Siter
Gjest olja Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Nei. Det er det verste jeg vet. Blir samtidig litt misunnelig. Ønsker jeg selv også hadde turt å si noe positivt om meg selv i blant. Men alt med måte. Du skal vite en ting. Perosner som virkelig er flinke de skryter aldri av seg selv. De har rett og slett ikke behov for å gjøre det. Om personer skryter mye av seg selv så er det fordi de har dårlig selvtillit i bånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.