Gå til innhold

Hvordan klarer folk å være feit i årevis?

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig kvinns
Skrevet

Kanskje det er min tur nå? Har av diverse årsaker (foruten overspising) lagt på meg 10 kilo siden i sommer.

Før da jeg bare hadde 5-6 kilo jeg hadde lyst til å bli kvitt tenkte jeg ikke over hvor ubehagelig det er å være feit. Lårene gnisser jo mot hverandre, puppene henger så det blir tett og rødt og ekkelt under der, magen føles i veien hele tiden osv, osv. Foruten alt dette er det jo forferdelig stygt!!

Jeg kan liksom ikke forestille meg at jeg skal orke dette i årevis, når jeg kan slutte med pillene som gjør meg til en lystspiser regner jeg med at jeg blir kvitt disse kiloene bare fordi jeg ikke orker ubehaget.

Eller kanksje jeg blir vant til dette? Dere som har vært tykk i årevis, blir det sånn etter hvert at ubehaget med valker og rød hus og lår som gnisser blir en vane man ikke legger merke til?

Skrevet

De fleste legger nok ikke på seg så raskt, dermed sniker det seg på og endringen er ikke så merkbar.

Skrevet

Ja, det er vanskeleg å forstå korleis ein kan gå med veldig mykje ekstra på kroppen. Masse ubehag som dei tynne ikkje veit om. Men ein MÅ nesten berre klare det, for sjølv om ein prøver å gå ned i vekt er det jo berre å innsjå at det ikkje er gjort over natta sjølv om ein går målretta til verks.

Dessverre er det slik at overvekt i dei fleste fall kjem snikande. Det går over laaaaaang tid, og grensene for kva ein venner seg til flyttes ganske umerkeleg. Det er først når vi legg på oss fleire kilo på veldig kort tid at vi verkeleg kjenner korleis det er. Eg har prøvd begge delar. Slik er det.

Sympatiserer med din situasjon. Eg har reagert på ein medisin på ein liknande måte, og det var eigentleg ganske fælt. Å bli kjedespiser utan *eigentleg* å ha lyst på mat... Usj!

Håpar det rettar seg og at du klarer å få det slik du trivst igjen.

Gjest Fortsatt feit
Skrevet

Jeg la på meg 25 kg pga medisinbruk (SSRI). Har ikke gått ned igjen, og det er flere år siden.

Jeg har aldri vent meg til det! Får fortsatt sjokk når jeg ser meg selv i speilet. I tillegg til de plagene du nevner er det kjedelig når ensk al kjøpe klær. Ingenting sitter pent på en feit kropp. Og så ser det ut som om de som syr klærne tror at så fort en blir feit så liker en kjerringklær. Irriterende.

Gjest Fortsatt feit
Skrevet

De fleste legger nok ikke på seg så raskt, dermed sniker det seg på og endringen er ikke så merkbar.

Nei, går det gradvis er det nok lettere! For meg så sa det smokk i løpet av et halvt år. Medisinene gav meg en helt utrolog og uimotståelig etetrang. SElv om jeg spiser normalt nå, og trimmer, går jeg ikke ned. Så pillene har nok fucka opp hele hormonstystemet.

Skrevet

Jeg la på meg 25 kg pga medisinbruk (SSRI). Har ikke gått ned igjen, og det er flere år siden.

Jeg har aldri vent meg til det! Får fortsatt sjokk når jeg ser meg selv i speilet. I tillegg til de plagene du nevner er det kjedelig når ensk al kjøpe klær. Ingenting sitter pent på en feit kropp. Og så ser det ut som om de som syr klærne tror at så fort en blir feit så liker en kjerringklær. Irriterende.

Huff. SSRI med deg også. "Utan bivirkningar" skulle den vere, den eg fikk... Men den var ganske ny den gongen, det medikamentet. Ein veit meir no...

Gjest Fortsatt feit
Skrevet

Huff. SSRI med deg også. "Utan bivirkningar" skulle den vere, den eg fikk... Men den var ganske ny den gongen, det medikamentet. Ein veit meir no...

hehe... Jaja, Cipramil brukte jeg. Legen nekta for at det var pilla som gjorde at jeg la på meg, men kjenner mange andre som har gjort det med nettopp den pilla. Legen påsto hardnakka at jeg la på meg fordi jeg overspiste hele tida (bombe ? At en legger på seg av det...). At jeg overspiste fordi Cipramil gav meg en utrolig og uimotsåelig etetrang jeg ikke hadde før, ville han ikke høre på. Han mente jeg trøstespiste fordi jeg var deprimert. Men siden Cipramil var for depresjon så skulle jo den ihvertfall ikke ført til trøstespising PGA depresjon. Teite leger! Forøvrig trøstespiste jeg ikke FØR Cipramil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...