Gå til innhold

biller på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått biller på kjøkkenet (fra et utenlandsk krydder). De er også glad i skap med andre matverer enn krydder. Andre som har vært borti dette? Jeg har kjøpt et middel fra Boss og tømt alle sakpoog sprayet med det. Nå finner vi bare døde i biller på steder hvor dette middelet er. I går kveld fant jeg en stor bille med larveskallet sitt ved siden av, men den var jo også død av middelet. Men da ble jeg helt dårlig, de har jo altså klekket egg og blitt til larver og biller allerede. En uke siden jeg oppdaget dette. Det har tatt masse tid og krefter, blir helt dep av det forsi jeg ikke kan fordra dyr.

Noen som har opplevd lignende? Hva gjorde dere? Hvor lang tid tok det før dere ble kvitt problemet? Hvor mange biller kom dere over?

Og hva oppbevarer dere mel o .l. i? Luft-tette bokser`? Holder det om jeg tar mel, pasta, ris i det?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan ser de ut da?

Hadde samme problemet, men de forsvant da vi fant ut at de kom fra ett gammelt dødt rottereir under den ene kjøkkenbenken.

Skrevet

Hvordan ser de ut da?

Hadde samme problemet, men de forsvant da vi fant ut at de kom fra ett gammelt dødt rottereir under den ene kjøkkenbenken.

De er små, brun-svarte. Kom fra et fransk krydder, det var masse i den posen med krydder og noen av de hadde kommet seg ut til skap med mel og pasta i. Virker som det er det de er interessert.

Ble helt dårlige av rotter. Hadde dere rotter på lkøkkenet uten å vite det?

Skrevet

De er små, brun-svarte. Kom fra et fransk krydder, det var masse i den posen med krydder og noen av de hadde kommet seg ut til skap med mel og pasta i. Virker som det er det de er interessert.

Ble helt dårlige av rotter. Hadde dere rotter på lkøkkenet uten å vite det?

De vi hadde var mørke med en lys stripe over ryggen.

Hvis det er slike du har, så liker de veldig god tørrfor til hunder & katter.

Hadde ikke rotter, men ett dødt rottereir, lå bare bein igjen =) Men de kom iallefall derfra, eller de forsvant når det ble fjernet =)

Du får vel bare sørge for å ha all tørr mat i lukkede bokser el.no.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Gå inn på: http://www.anticimex.no/

her kan du beskrive "udyret" og få svar, det går også å kontakte dem. Vi bruker dem i vår kommune og de tar rotta på det meste.

Skrevet

Hadde ikke rotter, men ett dødt rottereir, lå bare bein igjen =) Men de kom iallefall derfra, eller de forsvant når det ble fjernet =)

Vi har ike hund/katt.

Men hva menes med tørrvarer? Alt av bakervarer, supper, sauser osv. Også det som ikke er åpnet?

Annonse

Skrevet

Mørke med lys stripe over ryggen? Fleskebiller? -> http://www.actum.no/fleskebille.html

Temmeleg vanlege. Trivst i kjøkken, glad i mat ...

Eg såg ei slik her hos oss i sommar. Har ikkje sett nokre sidan da, men kjenner meg slett ikkje trygg... Eg har funne larver av eitt eller anna slag i skittentøyet nemlig (Kva for geni var det som fant på kombinert vaskerom og kjøkken?!?!?! Skulle mista "arkitektlisensen" spør du meg!) Usj!

Skrevet

Kan anbefale å ha alt av tørrvarer/krydder i lukkede bokser. Da isolerer du problemet.

Så løp å kjøp...

Skrevet

Kan anbefale å ha alt av tørrvarer/krydder i lukkede bokser. Da isolerer du problemet.

Så løp å kjøp...

Har vært ute og handlet og plassert i bokser.

Det som gjenstår er kjeks, rosiner, sjokolade, te og kaffe. Skal det og være i tette bokser?

Skrevet

Det som gjenstår er kjeks, rosiner, sjokolade, te og kaffe. Skal det og være i tette bokser?

Jeg har alt i bokser jeg.... Jobber i Tupperware!

Foretrekker å ha kjeks og knekkebrød også i lukkede bokser. Mye rensligere og enklere å forsyne seg uten å måtte rive opp poser hele tiden.

Skrevet

Glemte å si: kaffe og te holder bedre på aromaen hvis de får være i tette beholdere...

Skrevet

Vi har ike hund/katt.

Men hva menes med tørrvarer? Alt av bakervarer, supper, sauser osv. Også det som ikke er åpnet?

Hvis det er fleskebiller du har. Liker de seg gjerne under og ved komfyren, og andre fettede plasser.

Skrevet

Glemte å si: kaffe og te holder bedre på aromaen hvis de får være i tette beholdere...

Det vet jeg, men vi bruker mye, så det er ikke så lenge åpent ad gangen. Men spm var egentlig om billene er interessert i kaffe og te. Skal jeg ha det i dette beholdere? Hva med suketter.

Tupperware er best. Bare det jeg og har. Liker ikke party og sånt, men jeg er kjempglad hver gang noen står på kjøpesenteret.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...