Gå til innhold

Hvor mye har dere i studielån?

Anbefalte innlegg

Gjest gjeldsslave
Skrevet

oppdaget til min forskrekkelse at jeg har 200000 kroner i studielån. Har studert siden 00.Jeg har iallefall 2,5 år igjen med studier. Går på et profesjonstudie

kan jeg spørre hvor mye dere har i studielån?

må gjerne være anonym

Videoannonse
Annonse
skorpionfisken
Skrevet

Har en mastergrad - og ca 75.000,- i studielån.

Skrevet

Hadde 143 000 kr i studielån etter endt utdannelse - 6 års høgskoleutd. på 5 år.

Ferdig i -98. Har vel 130 000 kr igjen.

fuji1365380447
Skrevet

Det er fem år siden jeg ble ferdig med mitt syv år lange studium.

Nå har jeg fremdeles 240 000 i studielån igjen...

Skrevet

130.000. (3 årig høgskole).

Pådro meg mer studielån i høst pga videreutdanning og er litt usikker på om jeg angrer meg eller ikke..:(

Skrevet

230000, cand.mag. Tok opp max og kjøpte leilighet. Det er mye studielån, men så har vi til gjengjeld bare 300000 i boliglån.

Gjest 270 000,-
Skrevet

230000, cand.mag. Tok opp max og kjøpte leilighet. Det er mye studielån, men så har vi til gjengjeld bare 300000 i boliglån.

Var ferdig i 98, har 270 000,- igjen.

Skrevet

Jeg hadde ca 250.000 i studielån da jeg var ferdig i -97.

Nå har jeg imidlertid ingenting - var så heldig at jeg fikk anledning til å kvitte meg med studiegjelda i fjor.

Skrevet

Jeg hadde ca 250.000 i studielån da jeg var ferdig i -97.

Nå har jeg imidlertid ingenting - var så heldig at jeg fikk anledning til å kvitte meg med studiegjelda i fjor.

Slutt å klage :-)

Jeg har vel ca. 380.000,- i studielån når jeg er ferdig, minus det som blir omgjort til stipend.

"......................."

Skrevet

Jeg har vel ca. 380.000,- i studielån når jeg er ferdig, minus det som blir omgjort til stipend.

Da kan du i likhet med meg spørre deg selv om du rekker å nedbetale det før du blir pensjonist.

Skrevet

Da kan du i likhet med meg spørre deg selv om du rekker å nedbetale det før du blir pensjonist.

Jepp :-)

"......................"

Gjest 200 000,-
Skrevet

Hadde 200 000,- da jeg ble ferdig med hovedfag i fjor, har 170 000,- nå.

Skrevet

Jeg har ikke klagd et sekund, jeg - snarere tvert om!

Gjest gjeldsslave
Skrevet

er det mulig at det beløpet jeg har nå i studielån ikke er medberegnet stipendet hvis jeg står?

Har ingen mulighet til å jobbe noe særlig utenom studiet,derfor synes jeg det er ille å ha så mye i lån.

Er det vanlig å ha så mye?

Skrevet

Jeg har 70 000 ca, og 1,5-3 år igjen, alt etter hva jeg finner ut jeg skal gjøre.

Nå har jeg vært i den "heldige" situasjon at helsen min er så dårlig at aetat sponser 7500 kroner per måned i attføring, og så uheldig at jeg må forsørge min mann som ikke har inntekt - og dermed må ta opp studielån.

Ellers har jeg 1 år studielån fra videregående skole.

Skrevet

Når jeg er ferdig utdannet (5års studium) har jeg en studielån på cirka 400000kr men så blir en del av det omgjort til stipend.

Skrevet

Når jeg er ferdig utdannet (5års studium) har jeg en studielån på cirka 400000kr men så blir en del av det omgjort til stipend.

Mye er visst blitt annerledes siden jeg studerte. Blir altså deler av lånet omgjort til stipend i ettertid? Har dette noe med resultatene å gjøre, eller hvorfor gjøres det slik?

I min tid ble lån og stipend holdt atskilt hele veien.

Skrevet

Mye er visst blitt annerledes siden jeg studerte. Blir altså deler av lånet omgjort til stipend i ettertid? Har dette noe med resultatene å gjøre, eller hvorfor gjøres det slik?

I min tid ble lån og stipend holdt atskilt hele veien.

Ja det er nytt system nå. Vi får totalt 80000kr i året som lån (dette blir fordelt slik at vi får 6000kr i måneden bortsett fra i august og januar da vi får 16000kr). Hvis vi står på eksamene blir deler av lånet omgjort til stipend, (jeg tror det er 30000kr). Hvis man ikke står på eksamene forblir hele beløpet som lån.

Gjest Gjeldslave
Skrevet

Godt å høre at noen har like mye eller mer enn meg. :) Vet du om det blir omgjort til stipend etter at studiene er avsluttet? Trodde det ble omgjort underveis jeg. Kanskje jeg ikke har så fryktelig mye i gjeld likevel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...