Gå til innhold

Når folk ikke takker for presanger...

Anbefalte innlegg

Har gitt dyre gaver, rett og slett fordi jeg ønsket å være snill. Har ikke fått noen tilbakemelding. Lurer så på hva som er fornuftig å gjøre. Jeg tenker at jeg ikke vil kaste bort penger pa å gi gaver til disse  flere ganger, men har lyst å gi en tilbakemelding.  Hva tenkervdu ? På forhånd takk for tips. 

Fortsetter under...

Jeg synes rett og slett det er vanskelig å takke. Hvis vi er i samme selskap så takker jeg der og da, men å ringe for å takke synes jeg er vanskelig. Jeg får det rett og slett ikke til. Å ringe noen er kjempevanskelig for meg og jeg gjør det nesten aldri. Hvis vi møtes lenge etterpå er jeg vel mer fokusert på hvor fint det er å se dem enn å takke for gaven. 

Syns det er veldig rart å ikke takke. Nå tenker jeg at grunnen kan være at det blir mange gaver på barn akkurat i julen, og så klarer de kanskje ikke å få med seg alt de får og hvem de får de forskjellige tingene fra rett og slett. Det er ihvertfall det jeg tror i og med at de barna alltid er høflige ellers når vi møtes. 

Voksne bør takke, jeg syns det er like naturlig som å si "hei" når du møter noen. Så er det de unntake som ikke gjør det av ulike grunner, men som regel bør man jo gjøre det. 

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg ringer ikke rundt til alle, men sender melding hvor jeg takker for gaven. Det skulle jo bare mangle. 

Dette.

Jeg sender alltid SMS fordi jeg ikke er noe glad i å ringe, men å takke for gavene er en selvfølge.

Anonymkode: 97abc...b9d

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg synes rett og slett det er vanskelig å takke. Hvis vi er i samme selskap så takker jeg der og da, men å ringe for å takke synes jeg er vanskelig. Jeg får det rett og slett ikke til. Å ringe noen er kjempevanskelig for meg og jeg gjør det nesten aldri. Hvis vi møtes lenge etterpå er jeg vel mer fokusert på hvor fint det er å se dem enn å takke for gaven. 

Kan du ikke sende melding?

Anonymkode: 97abc...b9d

Annonse

Egentlig litt rart dette at noen ikke takker for gaven. Tror egentlig ikke det er vondt ment og gjerne er det en forklaring. Jeg kan gjerne glemme å takke fordi jeg er ikke så opptatt av å få gaver egentlig. Men jeg elsker å gi gaver og bruker mye tid og penger på å kjøpe de perfekte gavene. Min søster takker sjelden for gavene jeg gir til henne og ungene hennes. En dag forteller hun meg at hun egentlig ikke vil komme inn på temaet fordi hun selv ikke har råd til fine gaver og føler seg litt underlegen pga det. Derfor takker hun ikke. Ellers tror jeg at mange i dag rett og slett er litt bortskjemt. De tar gaver som en selvfølge og det skal mer til for at de er takknemmelig.  

Anonymkode: b64ca...98a

AnonymBruker
Fru2020 skrev (På 29.12.2022 den 11.57):

SMS?

Anonymkode: 5bad4...a9f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...